کد خبر: 6759
تاریخ انتشار: 14 آبان 1396 - 09:56
چگونه ترامپ کلینتون را ناک اوت کرد؟
اینکه چگونه شد که ترامپ توانست از کلینتون پیشی گرفته و پیروز انتخابات امریکا شود، هنوز برای خود امریکایی ها هم سوالی بزرگ است. فارغ از تفکرات مجنون وار ترامپ می شود در بسیاری از موارد از تفکرات او استفاده و راه هایی که باعث موفقیت او شده است را بررسی کرد

فراتاب: صاحب قدرتی که امروز کسی دل خوشی از او ندارد اکنون افسار قدرتمندترین کشور این عصر را در دست گرفته است، در این گزارش خواهیم پرداخت به اصول و قواعدی که از ترامپ یک غول موفق اقتصادی ساخته است.

کتاب هایی که وی نوشته از پرفروش ترین کتاب های اکثر انتشاراتی ها و حتی کشورهای دیگر است و بررسی مطالب این کتاب ها می تواند درس هایی برای موفقیت فردی و اقتصادی هر کدام از ما باشد، پس می توان از ترامپ و اندیشه هایش خیر نیز برد!

دونالد ترامپ در بخشی از کتاب «چگونه برنده شوید» آورده است: «بعضی وقت ها آدم ها جای اینکه روی فرصت ها تمرکز کنند، وقت زیادی را صرف حل مشکلات می کنند باید همیشه تصویر اصلی را در ذهن داشته باشید. حتی وقتی که روی جزییات طرح تان متمرکز شده اید. اگر این کار را نکنید، طرح اصلی تان از مسیر، منحرف می شود» خواندن این پاراگراف می تواند یکی از دلایل پیروزی ترامپ بر کلینتون باشد! چرا که احتمالا کلینتون ترامپ را یک مشکل دیده و ترامپ کلینتون را فرصتی برای دست پیدا کردن به پیروزی.

البته که این جمله یک فرضیه است اما وقتی که وی در ادامه می نویسد: «خودم همیشه سعی کرده ام دو مسیر اصلی را در آن واحد دنبال کنم. این کار باعث می شود، فکرم مغشوش نشود و یادم بماند که هدف اصلی ام این است که موفق شوم. ولی چجوری این هدف را در ذهنم نگه دارم؟ ایمان دارم که برای پیروزی آفریده شده ام، نه شکست. من به این باور رسیده ام پس شما هم می توانید.» می توان به این باور رسید که ترامپ از ابتدا قصد پیروزی و صد البته ایمان به آن را داشته، پس از تک تک فرصت ها کرده است.

در ادامه باید بیان کرد که هر انسانی در هر راه و هدفی که دارد اشتباه می کند، ولی اینکه بدانیم چگونه با مشکلات کنار آمده و آن ها را به فرصت تبدیل کنیم، هنری بزرگ است و قطعا ترامپ در اهداف خود از این هنر برخوردار است. او در باب این موضوع نوشته است: «طرز برخورد ما با مشکلات زندگی، نشان می دهد که چجور شخصیتی داریم. نوع نگاه ما به مشکلات هم نشان می هد که چجوری با سختی ها کنار می آییم. حوادثی که باعث نابودی یک آدم می شوند، ممکن است آدم دیگری را سرسخت تر و مقاوم تر کنند. برای همین وقتی خبر بدی می شنوم از خودم می پرسم آیا این اشتباه کوچک و قابل جبران است یا یک فاجعه؟ این به من کمک می کند که منطقی فکر کنم.» در ادامه جمله ای را می خوانیم که قطعا در پیروزی وی نقشی بزرگ داشته است: «آدم هایی هستند که به فرصت هایی که در اختیارشان گذاشته شده است، نگاه می کنند ولی درست متوجه اش نمی شوند و اهمیتش را درک نمی کنند.» قطعا اگر ترامپ این قسمت از کتابش را بخواند، چهره ی هیلاری کلینتون را در ذهنش تصور خواهد کرد!

 

دانش مالی داشته باشید

از دید و نظر ترامپ دانش مالی، همان هوش و ذکاوت اقتصادی است، او غنی بودن از دانش مالی را یکی از دلایل موفقیت دانسته و می نویسد: «توصیه من این است که صرف نظر از رشته ی کاری یا تحصیلی تان تا جایی که می توانید در کلاس های اقتصادی شرکت کنید. اگر از امور مالی و آمار هم سر در نمی آورید، مزید بر علت می شود که در این کلاس ها شرکت کنید و به بحث های مطرح شده توجه کنید. با نداشتن اگاهی مالی، خودتان را در معرض وقایع ناخوشایند آینده قرار می دهید. یاد بگیرید که بخش اقتصادی چگونه کار می کند. اقتصاد، همه ی جوانب زندگی شما را تحت تاثیر قرار می دهد.»

یکی دیگر از مواردی که ترامپ، آن را رمز موفقیت در اهداف می داند استفاده از بهترین آدم ها در محور اهداف است. انسان هایی که با آن ها مراوده و ارتباط داریم نقش بزرگی در تعیین مسیر زندگی ما دارند، پس باید بهترین آن ها را گلچین کرد تا بتوانیم مسیر موفقیت را سهل تر کنیم. ترامپ در باب این موضوع آورده است: «یکی از مهم ترین چیزهایی که همیشه رعایت کرده ام، این بوده است که به عملکرد آدم ها نگاه کنم؛ جای اینکه بخواهم به حرف هایشان گوش کنم. بعضی وقت ها به عملکرد آدم ها که نگاه می کنم متوجه می شوم که خودشان هم نمی دانسته اند درباره چی صحبت می کنند. این نشانه ی یک شخصیت سست است. زبانشان یک چیز می گوید و کارهایشان چیز دیگر. یکی از قدم های بزرگ به سمت موفقیت این است که این دو کار، یعنی حرف و عمل را در یک مسیر قرار دهید.»

مواردی که انتخاب و ذکر شد از دلایل پیروزی ترامپ بوده و می توان از آن ها درس گرفت و در آینده و فرصت ها به کار بست. هرکدام از ما می تواند ترامپ زندگی خود باشد.

 

گزارش از نیلوفر فلاح

بازنشر این مطلب با ذکر منبع «فراتاب» بلامانع است

نظرات
آخرین اخبار