کد خبر: 5652
تاریخ انتشار: 16 بهمن 1395 - 14:52
در تاریخ سوم ژانویه ۲۰۱۷ یکی از نمایندگان دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا لایحه ای را به مجلس نمایندگان آمریکا ارائه کرد که برای انجام حمله پیش دستانه به ایران برای جلوگیری از دست یابی به سلاح هسته ای آماده شده است. جزئیات این لایحه به شرح زیر است:

فراتاب- سرویس ترجمه: در تاریخ سوم ژانویه ۲۰۱۷ یکی از نمایندگان دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا لایحه ای را به مجلس نمایندگان آمریکا ارائه کرد که برای انجام حمله پیش دستانه به ایران برای جلوگیری از دست یابی به سلاح هسته ای آماده شده است. این لایحه با عنوان H. J. RES.10 و با توضیح «مجوز استفاده از نیروهای مسلح آمریکا برای رسیدن به هدف جلوگیری از دست یابی ایران به سلاح هسته ای» به کنگره ارائه شده است. 

مجوز استفاده از نیروی نظامی آمریکا جهت دستیابی به هدف پیشگیری از دستیابی ایران به سلاح های هسته ای.
قطعنامه ی مشترک:
مجوز استفاده از نیروی نظامی آمریکا جهت دست یابی به هدف پیشگیری از دست یابی ایران به سلاح های هسته ای توسط نمایندگان مجلس نمایندگان و سناتورهای ایالات متحده حاضر در کنگره به شرح ذیل آماده شده است:
بخش 1. عنوان کوتاه:
قطعنامه ی مشترک ممکن است با عنوان "قطعنامه ی مجوز استفاده از نیروی نظامی علیه ایران" مورد استناد قرار گیرد.
بخش 2. یافته ها:
کنگره به یافته های ذیل دست یافته است:
(1) در 14 جولای 2015 طرح جامع اقدام مشترک (برجام) برای اطمینان یافتن از کاربرد انحصاری برنامه هسته ای ایران به منظورهای صلح آمیز نهایی گردید.
(2) عطف به بازنگری موافقت نامه هسته ای ایران در سال 2015، قانونی در مورخ 22 می 2015 در کنگره مصوب شد که مطابق آن کنگره ی ایالات متحده موظف گردید این توافق نامه را به گونه ای بازنگری نماید که اطمینان حاصل کند بندهای موافقت نامه به صراحت ایران را از تبدیل شدن به یک قدرت هسته ای بازدارند.
(3) ایالات متحده باید تمامی اقدامات لازم را برای اطمینان یافتن از مسدود بودن کلیه مسیرهای دست یابی ایران به سلاح هسته ای انجام دهد.
(4) اصرار ایران در دست یابی به سلاح هسته ای منطقه را بی ثبات کرده و خواهد کرد.
(5) اصرار ایران در دست یابی به سلاح هسته ای نه تنها تهدیدی برای ایالات متحده به شمار می آید بلکه سایر متحدین ما در منطقه را نیز تهدید می کند.
(6) صداقت ایران در صرف نظر کردن از برنامه های سلاح های هسته ای خود، دلیلی مشروع برای رفع نگرانی ها ایجاد خواهد نمود.
بخش 3. مجوز استفاده از نیروی نظامی آمریکا جهت دست یابی به هدف پیشگیری از دست یابی ایران به سلاح های هسته ای.
(a) بطور کلی رئیس جمهور در استفاده از نیروی نظامی ایالات متحده، زمانی که تشخیص رئیس جمهور لازم و مناسب بودن استفاده از نیروی نظامی آمریکا برای دست یابی به هدف پیشگیری از دست یابی ایران به سلاح های هسته ای باشد، مجاز است.
(b) پیش نیازهای قطعنامه ی قدرت های جنگ.
(1) قدرت قانونی ویژه- مطابق بخش 8 (a)(1) از قطعنامه ی قدرت های جنگ،کنگره اعلام می دارد که این قسمت مستند به قدرت قانونی ویژه اساسی و با توجه به قسمت 5(b) قطعنامه ی قدرت های جنگ است.
(2) سایر الزامات کاربردی.- در این بیانه هیچ چیز جایگزین الزامات قطعنامه ی قدرت های جنگ نخواهد شد.
بخش 4.گزارش:
در خصوص مجوز شرح داده شده در بخش 3، درصورت استفاده ، رئیس جمهور باید کمتر از60 روز بعد از آغاز استفاده از آن، گزارشی را درخصوص اقدامات خاص انجام شده ذکر شده در این مجوز به کنگره تقدیم نماید و پس از آن هر 60 روز یک بار باید این گزارش تجدید گردد.

 

بازگردان به فارسی: بهروز نامداری

منبع: سایت کنگره آمریکا

بازنشر این مطلب با ذکر منبع «فراتاب» بلامانع است.

 

نظرات
آخرین اخبار