کد خبر: 5430
تاریخ انتشار: 8 بهمن 1395 - 22:36
گزارش خبری و تصویری:
روز دوشنبه پنجم بهمن ماه مراسمی با موضع پاسداشت و تکریم روحیه نوعدوستی و ایثار برای گرامیداشت شهدای آتش نشان حادثه ساختمان پلاسکو و نیز همدردی با بازماندگان آن حادثه در شهرجوانرود برگزار گردید.

فراتاب ‌ـ سرویس اجتماعی: روز دوشنبه پنجم بهمن ماه مراسمی با موضع پاسداشت و تکریم روحیه نوعدوستی و ایثار برای گرامیداشت شهدای آتش نشان حادثه ساختمان پلاسکو و نیز همدردی با بازماندگان آن حادثه در شهرجوانرود برگزار گردید.

این مراسم با حضور جمع کثیری از مردم و چهره های فرهنگی، انجمن های فرهنگی – ادبی، مسئولین شهری از سوی موسسه فرهنگی هنری چراغ اندیشه (چرای هزر) و همکاری شورای اسلامی شهر جوانرود برگزار شد.

راس ساعت 16:00 با تلاوت قرآن از سوی قاری برجسته کشوری حاج اسماعیل مرادی مراسم آغاز، و مجری برنامه آقای ادریس ویسی بعد از خیر مقدم حضار، اشعاری کُردی، در برگیرنده نوع دوستی و ایثار را در رثای شهدای آتش نشان خواند.

در ادامه برنامه یکی از آتش نشانان (صدیق رحیمی) پیش کسوت شهر نیز به بیان خاطرات و تجربه های خود از دوران خدمت در آتش نشانی، سختی ها و از خودگذشتگی های که در این شغل وجود دارد پرداخت. بعد از این سخنان حاضرین در مراسم با اهدا گل به آتش نشانان و روشن کردن شمع در مقابل عکسی از آتش نشانان حادثه ساختمان پلاسکو، احساس همدری و تکریم خود، از آنان را ابراز داشتند.

در پایان دکتر محمد یعقوبی با خواندن سوگ نامه و پیام تسلیتی از سوی مردم جوانرود، به ابراز همدردی و همدلی با بازماندگان این حادثه و نیز بزرگداشت مفهوم والای انسانیت و ایثار پرداخت.

رگفتنی است موسسه چراغ اندیشه (چرای هزر) جوانرود با وجود سختی های زیاد از زمان تاسیس تا کنون برنامه های متعدد و گوناگونی را در حوزه فرهنگی، ادبی و اجتماعی برگزار نموده است. آقای همایون امینی و ارشاد رشیدی رستمی، از دیگر اعضای این موسسه بودند که در برگزاری مراسم همکاری داشتند.

     بازنشر این مطلب با ذکر منبع «فراتاب» بلامانع است. 

     منبع برخی از تصاویر: سایت جوانرود هه وال

نظرات
آخرین اخبار