بازار جهانی و نقش آن در امنیت جهان | فراتاب
کد خبر: 4958
تاریخ انتشار: 24 آذر 1395 - 03:05

 فراتاب - گروه بین الملل: بازار جهانی واقعیت انکار ناپذیری است مخصوصا با عصر ارتباطات امروزی این مسئله سرعت بیشتری گرفته است. طراحان آن استراتژی های دقیقی برای آن طراحی کرده اند و به خوبی به موانع سر راه آن آگاه بوده اند که اوضاع امنیتی امروز جهان را در چهار چوب آن باید بررسی کرد. در ذیل مواردی که قابل لمس است بیان خواهد شد.

موانع سر راه و اقدامات برای رفع آن و تهدیدهای امنیتی نوین:

1_ روسیه به عنوان کشوری که مایل به نقش آفرینی و سهم داشتن در بازارهای جهانی است تهدیدی در مسیر استقرار بازار جهانی شناخته می شود. لذا طراحان بازار جهانی با سپر موشکی شرق اروپا، مسئله اوکراین روسیه را وادار به تحرک کردند تا با این کار هم حرکات او را به روشنی رصد کنند و هم با هماهنگی افکار عمومی و متحد کردن آن زمینه تحریم روسیه را فراهم آورند و اقتصاد و توان آن را نابود کنند و با وارد کردن روسیه به جنگ های فرسایشی منطقه قدرت مانور و ابتکار عمل را از آن بگیرند.

2_ اسلام مانع بزرگی به نظر طراحان بازار جهانی می باشد. لذا اسلام هراسی، تفرقه اندازی، جنگ‌های فرسایشی، اختلافات مذهبی و سناریوهای زیاد دیگری را برای نابودی آن طراحی کردند.

آنها با مطالعه دقیق مسلمانان اختلافات مسایل تاریخی را جهت اختلافات مذهبی بین شیعه و سنی علم کردند. مسئله چه کسی خلیفه اول شود یا الان کسی بخواهد انتقام را از خلفای اول بگیرد را سرلوحه طرح سناریوهای اختلافات بین شیعه و سنی قرار دادند و با تحریک احساسات پاک پیروان این مذاهب اقدام به تشکیل گروه های تندرو کردند تا جنگ و کشتار بین مسلمانان اتفاق بیفتد تا با خیال خام خود اسلام را نابود کنند که در این زمینه سران و علمای کشورهای مسلمان متاسفانه آگاهانه و یا ناآگاهانه در زمین بازی دشمن قرار گرفتند و به نقشه شوم آنها جامه عمل پوشاندند.

لذا بر سران کشورهای اسلامی، علمای قم، مشهد، نجف، حجاز، قاهره و سراسر دنیا واجب است که روشن کنند که این اختلافات تاریخی ربطی به اسلام واقعی ندارد و باید سعی کنند افکار عمومی را روشن کنند اگر فردا نمی خواهند در برابر خدا در دادگاه عدل الهی مسئول خونریزی مسلمانان باشند.

3_چین به عنوان قدرت اقتصادی جهان از سناریوهای فراماسونرها و طراحان بازار جهانی بود که ظهور کرد و امروز شاهد هستیم که چطور آرام و بی سر و صدا این قدرت در حال تبدیل شدن به ابرقدرتی دارد بنیان اقتصادی کشورهای دیگر را «ترور اقتصادی» می کند و سران کشورها به روشهای ساده دارند با آن همراهی می کنند.
بعضی کشورها به دلیل تحریم و بحران و بعضی دیگر به دلیل تاجر بودن سرانشان و بعضی ها به دلیل نداشتن تحلیل گران و مدیران کارآمد اقتصادی به راحتی در برابر ماشین اختاپوسی اقتصادی چین کشورهای خود را تسلیم می کنند.

به هر حال بازار جهانی با بحران آفرینی، جنگ و ترور اقتصادی جهان را با خود همسو و هم نوا می کند. لذا برای اینکه از نظام فئودالیته، استثمار و بردگی نوین و جنگ و خونریزی جلوگیری شود برنامه ریزی استراتژیک دقیق را کشورها نیاز دارند. بازار جهانی یک سونامی است که راه افتاده لذا اگر هم سو برنامه ریزی نشود نابودی را به دنبال دارد.

 

قادر خضریان - دکترای دامپزشکی

مطالب منتشر شده بعضاً به معنای دیدگاه فراتاب نیست

بازنشر این مطلب با ذکر منبع «فراتاب» بلامانع است

نظرات
آخرین اخبار