حمایت ضمنی بولتون از استقلال اقلیم کردستان عراق | فراتاب
کد خبر: 4644
تاریخ انتشار: 26 آبان 1395 - 15:50
یکی از کاندیداهای وزارت خارجه آمریکا از اردوغان انتقاد کرد
جان بولتون که این روزها نامش یکبار دیگر به سر زبان ها افتاده است در جدیدترین مصاحبه اش ضمن انتقاد از رفتار اردوغان پس از کودتا، از فروپاشی محتمل عراق سخن به میان آورده است

 فراتاب گروه بین الملل: جان بولتون، نماینده پیشین ایالات متحده در سازمان ملل متحد که این روزها یکبار دیگر نامش به سر زبان ها افتاده و از او به عنوان یکی از سه کاندیدای اصلی پست وزارت خارجه دونالد ترامپ یاد می شود، در مصاحبه با نامو عبدالله، خبرنگار شبکه تلوزیونی روداو در واشنگتن، گفت از اقدامات ریاست جمهوری ترکیه در ماه های پس از کودتا نگران است.
بولتون گفت: من به شدت از سرکوب های پس از کودتا نگرانم. من نگران جهت گیری هایی هستم که رئیس جمهور اردوغان در پیش گرفته است.
وی در ادامه افزود: رئیس جمهور اردوغان «تمام نهادها و بسترهای سیاسی اپوزسیون را پاکسازی کرده است. ترکیه ی سکولار همیشه یکی از متحدان ایالات متحده بوده است.» 
بولتون که اکنون یکی از محققان ارشد مؤسسه آمریکن اینترپرایز است گفت: عراق به عنوان یک کشور از هم پاشیده است و جمع کردن آن کار سختی است. وی گفت: "من گمان می کنم که حکومت در عراق سقوط کرده است. من فکر نمی کنم بتوان آن را دوباره سرهم کرد. من گفته ام که کردها در عراق نشان داده اند که توانایی حکومت بر خودشان را دارند. گمان نمی کنم به میل خودشان حاضر باشند به عقب برگردند.
او گفت که ماندن یا جدا شدن از عراق، تصمیمی است که کردها باید بگیرند. اما من بر این باورم که ایالات متحده باید از آرزوهای مشروع آنها حمایت کند.

منبع: روداو

برگردان به فارسی: هاشم کرمی

بازنشر این مطلب با ذکر منبع «فراتاب» بلامانع است

نظرات
آخرین اخبار