کد خبر: 11816
تاریخ انتشار: 25 شهریور 1400 - 10:40
دیدار با بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس و نیز وزیر امورخارجه این کشور از دیگر اهداف سفر بارزانی به انگلیس است

فراتاب: «نچیروان بارزانی»، رئیس اقلیم کردستان عراق که به لندن سفر کرده است با «بین والاس»، وزیر دفاع بریتانیا دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار درباره آخرین تحولات جنگ علیه تروریسم و نگرانی‌ها از بازگشت دوباره داعش رایزنی شد و دو طرف اتفاق نظر داشتند که داعش همچان خطری واقعی و تهدیدکننده امنیت و ثبات عراق، منطقه و جهان به شمار می‌رود و این امر نیازمند حمایت و پشتیبانی جامعه جهانی از عراق و اقلیم کردستان برای مقابله و نابودی این گروه تروریستی است.

وزیر دفاع بریتانیا ضمن اشاره تداوم مشارکت نیروهای این کشور در قالب ائتلاف بین‌المللی تاکید کرد: لندن از بغداد و اربیل در مقابله با تروریسم حمایت کامل می‌کند و قدردان فداکاری‌ها و نقش نیروهای پیشمرگه و اقلیم کردستان در شکست داعش است.

از سوی دیگر، بارزانی ضمن تقدیر از نقش بریتانیا در حمایت از عراق و اقلیم کردستان در جنگ علیه تروریسم، کمک‌های نظامی بریتانیا را ارزنده دانست و به حضور مستشاران برای آموزش نیروهای پیشمرگه اشاره کرد.

دو طرف در پایان درباره اهمیت همکاری و هماهنگی میان پیشمرگه و ارتش عراق با حمایت ائتلاف بین‌المللی برای مقابله با تروریسم، اصلاحات در پیشمرگه، اوضاع امنیتی عراق و منطقه و پاره‌ای از مسائل مورد اهتمام مشترک رایزنی کردند.

 

لازم به ذکر است نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق دیروز چهارشنبه طی سفری رسمی به لندن رفته است.

ریاست اقلیم کردستان عراق در بیانیه ای اعلام کرد که نچیروان بارزانی همچنین در این سفر با بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس و نیز وزیر خارجه و سایر مقامات آن انگلیسی دیدار و گفتگو خواهد کرد.

تقویت روابط و گسترش زمینه های همکاری و شراکت بین عراق و اقلیم کردستان عراق و انگلیس، جنگ علیه تروریسم و امنیت و ثبات عراق و کل منطقه از مسائلی است که بارزانی در این سفر با مقامات انگلیسی بررسی خواهد کرد.

گفتنی است که روز دوشنبه دیوید هنت سرکنسول جدید انگلیس در اربیل  با «مسعود بارزانی» رئیس حزب دموکرات کردستان عراق دیدار کرده بود.

در این دیدار چندین پرونده از جمله انتخابات آینده عراق بررسی شد و دو طرف ابراز امیدواری کردند که این انتخابات به ایجاد تغییرات مثبت در کشور منجر شود.

بارزانی در این دیدار از حمایت انگلیس از نیروهای پیشمرگه در جنگ علیه داعش قدردانی کرد.

سرکنسول انگلیس نیز بر استمرار حمایت کشورش از منطقه کردستان عراق و علاقه‌مندی برای توسعه روابط با این منطقه در زمینه‌های مختلف تأکید کرد.

نظرات
آخرین اخبار