کد خبر: 11641
تاریخ انتشار: 23 اردیبهشت 1400 - 12:08
بررسی شعارهای اصلی پنج کاندیداهای انتخابات 1400:
بررسی شعارهای انتخاباتی محمود احمدی‌نژاد، عزت‌الله ضرغامی، صادق خرازی، رستم قاسمی و سعید محمد

فراتاب: روز 28 خرداد سیزدهیم انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار می‌شود در همین راستا از روز چهارشنبه ثبت نام کاندیداهای این انتخابات شروع شده است، کاندیداهایی که هریک شعار و برنامه خاصی جهت جذب آرای مردم برای این انتخابات انتخاب کرده‌اند. شعارهایی که بطور نسبی خط و برنامه و جهت فکری کاندیداها را مشخص خواهد کرد. در گزارش پیش‌رو مهمترین شعارها و برنامه‌های چند تن از کاندیداهای شاخص مورد بررسی قرار می‌گیرد:

ضرغامی با شعار من روحانی نیستم!

عزت‌الله ضرغامی رئیس اسبق صدا و سیما و عضو فعلی مجمع تشخیص مصلحت مهمترین برنامه انتخاباتی خودش را مبارزه با فساد و تبعیض اعلام کرده است و در همین رابطه گفته است: «من زیر میز تبعیض خواهم زد.» در عین حال او شعار انتقادی «من روحانی نیستم» را محور کمپین انتخاباتی‌اش قرار داده است. او در همین رابطه افزوده است: «به طنز هم می‌گویم هر کاری روحانی کرده من عکس آن را انجام می دهم؛ آمدند ارباب وعده‌ها بودند هر چیز گفتند عکسش عمل کردند.»

خرازی با شعار خدمت، صداقت و تلاش مضاعف

صادق خرازی ،سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در فرانسه و دبیر کل حزب ندای ایرانیان در رابطه با انتخابات پیش‌رو گفت مهم‌ترین مؤلفه ما این است که با ابرپروژه‌ها از ابر بحران‌ها عبور کنیم، ابتدا باید بحران‌های کشور را شناسایی نمود و اهداف را در قالب پروژه‌های محوری محقق کنیم و کشور را به یک کار بزرگ برسانیم. در فرآیند چنین حرکتی می‌توان کارهای اساسی انجام داد، در غیر این صورت دچار بحران‌های جدی خواهیم شد.

رستم قاسمی با شعار می‌شود باید بشود

رستم قاسمی وزیر نفت سابق در دولت احمدی‌نژاد و از سرداران سپاه پاسداران یکی دیگر از کاندیداهای فعال در این دوره انتخابات است او در حین ثبت‌نام به خبرنگاران گفت: متاسفانه سکان کشتی اقتصاد کشور در این دوره به دست کسانی داده شد که حتی پیش از این یک قایق را هم هدایت نکرده بودند. وی افزود: امروز حال اقتصاد خوب نیست بخش زیادی از مردم زیر خط فقر هستند و به نظرم وقت شعارهای «می‌شود باید بشود» گذشته است.

احمدی‌نژاد با شعار آغاز دوره جدید در ایران، منطقه و جهان

محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور سابق یکی دیگر از کاندیداهای انتخابات 1400 است که حواشی مختلفی نیز در موقع ثبت نام او روی داد احمدی‌نژاد بعد از انجام سخنرانی در جمع هوادارانش، برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری عازم وزارت کشور شد. احمدی‌نژاد گفت: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ یادتان باشد. بدانید که امروز آغاز یک دوه جدیدی در زندگی ملت ایران و کل جهان است.

سعید محمد با شعار تحول همه‌جانبه با مشارکت جوانان

سعید محمد یکی دیگر از کاندیداهای نظامی و رئیس سابق قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا است او در محل وزارت کشور پس از ثبت‌نام گفت: ما دنبال یک تحول همه جانبه هستیم و سعی می‌کنیم با مشارکت جوانان این تحول بزرگ را رقم بزنیم. محمد با بیان اینکه جوانگرایی نه تنها در افراد بلکه در سازوکارها و ساختارها باید انجام شود گفت: رمز موفقیت ما تکیه بر مردم است. من با داشتن یک برنامه مشخص به عرصه انتخابات آمدم و با دارا بودن یک تیم قوی و مجرب که قبل از انتخابات اعلام خواهم کرد، پا به عرصه گذاشتم.

 

بازنشر این گزارش با ذکر منبع «فراتاب» بلامانع است

نظرات
آخرین اخبار