مداخله نظامی ترکیه باعث افزایش تنش در منطقه می‌شود | فراتاب
کد خبر: 10759
تاریخ انتشار: 18 مهر 1398 - 22:00
نوری المالکی:
نخست وزیر اسبق عراق تاکید کرد که مداخله نظامی ترکیه در سوریه، ناموجه است.

فراتاب - گروه بین الملل: نوری المالکی نخست وزیر اسبق عراق، دبیرکل حزب الدعوه و رییس ائتلاف دولت قانون روز پنجشنبه در دیدار "صطام الدندح" سفیر جمهوری سوریه در بغداد، تاکید کرد که جامعه بین الملل باید در برابر این موضع گیری داشته باشد.

وی ابراز امیدواری کرد که کشور برادر سوریه و کل منطقه بیش از پیش شاهد ثبات و پیشرفت باشد.

در این دیدار دو طرف درخصوص تحولات سیاسی و امنیتی در عراق و منطقه و همچنین پیوندهای تاریخی و اجتماعی دو کشور و تقویت روابط فی ما بین بحث و تبادل نظر کردند.

ارتش ترکیه با همکاری گروه های تروریستی مورد حمایت خود، پیش از این طی دو عملیات شامل عملیات سپر فرات (۳ شهریور ۹۵ تا ۹ فروردین ۹۶) و عملیات شاخه زیتون (۳۰ دیماه ۹۶ تا ۴ فروردین ۹۷) به خاک سوریه هجوم برده است.

"احمد الصحاف" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه عراق در واکنش به اقدام ترکیه در حمله به شمال سوریه در اظهاراتی گفت، که عراق از این امر نگران است.

وی گفت که عراق خواستار احترام به حاکمیت ملی کشورها و استفاده از راه حل های سیاسی است.

برهم صالح رییس جمهوری عراق نیز در توییتی ضمن محکوم کردن حمله ترکیه به شمال شرق سوریه، آن را موجب بوجود آمدن فاجعه انسانی دانست که توان تروریست ها برای سازماندهی دوباره را تقویت خواهد کرد و تهدید علیه منطقه و جهان را افزایش می دهد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه صبح امروز (چهارشنبه) از آغاز عملیات نظامی در شمال شرق سوریه خبر داد.

رئیس جمهوری ترکیه اعلام کرد که عملیات ارتش این کشور در حمله جدید علیه حزب کارگران کردستان ترکیه «پ.ک.ک» و یگان های مدافع خلق «ی.پ.گ» ، «چشمه صلح» نام دارد.

اقدام ترکیه برای حمله به شمال سوریه به رغم مخالفت های گسترده منطقه ای و جهانی صورت گرفته، اقدامی که از آن به ورود ترکیه به باتلاق سوریه نام برده می شود.

 

نظرات
آخرین اخبار