پیشنهاد پاریس در مورد اجرای برجام | فراتاب
کد خبر: 9718
تاریخ انتشار: 1 شهریور 1398 - 16:59
ظریف گفت و گو های خود را با رئیس جمهور فرانسه سازنده توصیف کرد
ظریف: فرانسه در مورد نحوه اجرای برجام و گام‌هایی که نیاز است طرفین بردارند پیشنهادی را به ایران ارائه کرد و ما نیز در این زمینه پیشنهادی را ارائه کردیم برای این که اجرای برجام به صورت کامل انجام شود.

ظریف: در مورد برجام گفت‌وگوهای سازنده‌ای با مکرون داشتیم

وزیر امور خارجه کشورمان گفت‌ و گوهای خود با رئیس‌ جمهوری فرانسه را سازنده‌ و خوب دانست و تاکید کرد: بحثی که با رئیس‌ جمهور فرانسه داشتیم در ادامه تماس‌های تلفنی میان دکتر روحانی و مکرون بود.

به گزارش فراتاب به نقل از  ایرنا، «محمدجواد ظریف» پس از دیدار با امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه در جمع خبرنگاران گفت: بحث میان رئیس‌ جمهوری فرانسه و دکتر روحانی در تماسی تلفنی چند هفته گذشته صورت گرفته است. 

وی افزود: فرانسه در مورد نحوه اجرای برجام و گام‌هایی که نیاز است طرفین بردارند پیشنهادی را به ایران ارائه کرد و ما نیز در این زمینه پیشنهادی را ارائه کردیم برای این که اجرای برجام به صورت کامل انجام شود. 

رئیس دستگاه دیپلماسی با سازنده دانستن رایزنی‌های خود با رئیس‌جمهوری فرانسه اظهار داشت: البته بستگی به این دارد که اتحادیه اروپا چگونه بتواند تعهداتی که در قالب برجام و پس از خروج امریکا داده است را انجام دهد. 
ظریف با اشاره به اجلاس گروه هفت کشور صنعتی تصریح کرد: اکنون اجلاس جی هفت در حال برگزاری است، فرصتی برای آقای مکرون و سایر اعضای اروپایی ۴+۱ است تا با سایر اعضای جی هفت صحبت کنند.  
وی ادامه داد: ما گفت‌ و گوها را ادامه می‌دهیم. تماس مکرون با روحانی ادامه دارد. 
وزیر امور خارجه با بیان اینکه دیدگاه‌های ایران کاملا مشخص است، خاطرنشان کرد: ما برجام را غیرقابل مذاکره مجدد می‌دانیم اما برای اجرای برجام همان طور که همیشه در کمیسیون مشترک گفت‌وگو می‌کردیم، کماکان آمادگی داریم گفت‌ و گو کنیم.

ظریف قرار است سپس با «ژان ایو لودریان» همتای فرانسوی خود دیدار و گفت‌وگو کند.

تعهدات برجامی اروپا محور اصلی این گفت‌ و گوها است.

ظریف که شب گذشته وارد پاریس شده است، در روزهای قبل به هلسینکی، استکلهم و اسلو سفر کرده و با مقامات ارشد فنلاندی، سوئدی و نروژی دیدار و گفت‌ و گو کرده بود.

نظرات
آخرین اخبار