کد خبر: 932
تاریخ انتشار: 26 فروردین 1395 - 06:16
بانو هلن میرن از این که آخرین فیلم آلن ریکمن بازیگر فقید بریتانیایی را پس از مرگش تماشا کرد، ابراز تاسف بسیار کرد.

به گزارش فراتاب به نقل از اسکای نیوز، هلن میرن بازیگر برجسته بریتانیایی که در مراسم اولین نمایش فیلم «چشم در آسمان» حاضر شده بود از این که آخرین فیلم آلن ریکمن فقید را پس از مرگ او می‌دید گفت: واقعا غمگین هستم.
آخرین فیلم آلن ریکمن بازیگر فقید بریتانیایی که چند ماه پیش درگذشت، با عنوان «چشم در آسمان» برای اولین بار روی پرده بزرگ رفت. این بازیگر تئاتر و سینما که با بازی در مجموعه «هری پاتر» شهرتی جهانی یافت، در فیلم آخرش در نقش ژنرال فرانک بنسون بازی کرد. او در ماه ژانویه در ۶۹ سالگی بر اثر سرطان درگذشت.
هلن میرن که برای شرکت در فرش قرمز این فیلم در لندن حاضر شده بود گفت این راه خیلی خوبی برای خداحافظی با ریکمن بود.
هلن میرن گفت: به طرزی باورنکردنی غمگین هستم که دارم به آلن خداحافظ می‌گویم. نه فقط برای این که او برای مردن خیلی جوان بود، بلکه برای این که او کارهایی تا این حد درخشان و بزرگ انجام داد که یکی از آنها همین اجرایی است که در این فیلم انجام داده است.
وی افزود: چیزی که خیلی عالی است این است که این بیش از هر چیز خود الن است که روی پرده بزرگ می‌بینی. این فقط یک نقش نیست که او فوق‌العاده بازی کرده، بلکه این همان النی است که می‌شناختی و به یادمی‌آوری. بنابراین، تماشای این فیلم راه خوبی برای گفتن خداحافظ به اوست.
در این فیلم هلن میرن که از دوستان قدیمی ریکمن بود، در کنار او در نقش کلنل کاترین پاول بازی کرده است.
در فرش قرمز این فیلم دیگر بازیگر بریتانیایی کالین فرت، بانو هلن میرن را همراهی می‌کرد. او تهیه کننده این فیلم بود. ایان گلن بازیگر «بازی تاج و تحت» نیز در فرش قرمز فیلم شرکت کرده بود. «چشم در آسمان» را گوین هود کارگردانی کرده که سازنده فیلم‌‌های پرفروشی مثل «مردان ایکس» و «ولورین» است.
هلن میرن درباره نقشش در این فیلم گفت: ایفای نقش یک زن نظامی خیلی جالب بود و من ۱۰ یا ۱۵ سال پیش واقعا نمی‌توانستم چنین نقشی را بازی کنم زیرا در آن زمان زنی در این حد، در ارتش حضور نداشت، اما امروز دارد. بنابر این به صورت منطقی نیز می‌توان چنین زنی را خلق کرد.
این بازیگر که جایزه اسکار را در کارنامه‌اش دارد و بارها در نقش ملکه الیزابت قش آفرینی‌های درخشانی انجام داده افزود: جهان نظامی و آنچه نظامی‌ها مجبورند انجام دهند، بسیار ضروری و مهم است، بنابراین اجرای نمایش چنین دنیایی نیز برای ما جلب بود.
ریکمن در مجموعه «هری پاتر» در نقش پروفسور اسنیپ معلمی که هری هیچگاه به او اعتماد نداشت بازی کرده بود. این شخصیت بداخلاق در انتهای فیلم به عنوان یکی از وفاداران به مدرسه جادوگری و از مثبت‌ترین شخصیت‌ها که با فداکاری جان دیگران را نجات داد، شناخته شد.
این فیلم ماجرایی تروریستی در نایروبی و کنیا را روایت می‌کند و از روز جمعه اکران عمومی‌اش آغاز می‌شود.

منبع: بانی فیلم

نظرات
آخرین اخبار