وعده وزیر اقتصاد برای تبدیل بانک مسکن به یک بانک توسعه ای | فراتاب
کد خبر: 7019
تاریخ انتشار: 16 آذر 1396 - 16:45
وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید بر ضرورت تبدیل بانک مسکن به یک بانک توسعه ای، وعده داد این موضوع را در دولت، بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار پیگیری خواهد کرد.

فراتاب: «مسعود کرباسیان» که در جلسه مجمع عمومی این بانک برای تصویب صورت های مالی سال 95 آن سخن می گفت، از هیات مدیره بانک مسکن بابت ارایه گزارش عملکرد سال 95 و اقدامات انجام شده در حوزه تامین مالی مسکن قدردانی کرد.
وی گفت: تمام درخواست ها، پیشنهادها و مطالبات مطرح در این جلسه با هدف تعیین تکلیف در کمترین زمان ممکن مورد پیگیری قرار می گیرد.
در این نشست، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی به مهمترین دغدغه خود و همچنین کارشناسان و مدیران بخش مسکن اشاره کرد و گفت: موضوع کلیدی و حیاتی تبدیل بانک مسکن به بانک توسعه از ابتدای دولت یازدهم تاکنون مطرح بوده و در دستور کار است.
وی افزود: با وجود اهمیت این موضوع هنوز اقدام عملیاتی و مناسب برای این تحول بنیادین که به شدت مورد نیاز وضعیت کنونی بازار مسکن است، انجام نشده است.


آخوندی از وزیر امور اقتصادی و دارایی به عنوان رییس مجمع عمومی این بانک خواست موضوع تبدیل بانک مسکن به بانک توسعه ای را به صورت ویژه در دستور کار قرار دهد.
محمدهاشم بت شکن مدیرعامل بانک مسکن نیز گزارشی جامع و سه وجهی از اقدامات و عملکرد 4 ساله گذشته بانک مسکن در سال های 1392 تا 1395، عملکرد مالی و برنامه ای سال 95 و همچنین برنامه ها و چشم انداز تصویر شده تا سال 1400 را ارایه کرد.
پس از اظهارات اعضای مجمع عمومی بانک مسکن، گزارش سازمان حسابرسی و بازرس قانونی بانک درباره صورت های مالی و ترازنامه بانک مسکن منتهی به پایان اسفندماه سال 95 تایید و به تصویب اعضای مجمع رسید.
به گزارش ایرنا، مجمع عمومی بانک ها پس از تایید صورت های مالی در بانک مرکزی و صدور مجوز از سوی نهاد ناظر امکان پذیر است؛ الزام بانک مرکزی به رعایت نسخه بومی استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی (IFRS) در سال جاری سبب شد تا مجمع عمومی بانک ها با تاخیر چند ماهه برگزار شود.
اختلاف نظر سازمان حسابرسی با بانک مرکزی در مورد موادی از صورت های مالی نمونه بانک مرکزی با تفاهم میان وزیر امور اقتصادی و دارایی و ولی اله سیف رییس کل بانک مرکزی رفع شده است.
علت اصرار بانک مرکزی برای رعایت استانداردهای بین المللی، گسترش شفافیت در نظام بانکی ایران برای اتصال به نظام بانکداری بین الملل است.

منبع: ایرنا

نظرات
آخرین اخبار