کد خبر: 4459
تاریخ انتشار: 12 آبان 1395 - 17:53
رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام، درباره نحوه استخدام و همکاری محمدجواد ظریف با وزارت امور خارجه توضیح داد.

به گزارش فراتاب، علی اکبر ولایتی رييس مركز تحقيقات استراتژيك مجمع تشخيص مصلحت نظام و مشاور مقام معظم رهبري در امور بين الملل، در پاسخ به سئوالی پیرامون انتشار برخی مطالب در خصوص نحوه آغاز همکاری و استخدام محمدجواد ظریف در وزارت امور خارجه در زمان مسئولیتش گفت: برخی مطالبی که اخیرا در خصوص نوع آغاز همکاری دکتر ظریف با وزارت امور خارجه منتشر شده غیر واقعی است.
وي افزود: در سال 1361 در سفری به آمریکا با دکتر ظریف که حدودا 22 سال سن داشتند و از اعضاء فعال و تاثیرگذار انجمن اسلامی دانشجویان آمریکا بوده اند آشنا شدم که در آن زمان برای دریافت دکترای روابط بین الملل به نیویورک آمده بودند و مرحوم دکتر رجایی خراسانی سفیر وقت کشورمان نزد سازمان ملل متحد به دلیل سوابق فعالیت های انقلابی و همکاری که پیش از این نیز به صورت افتخاری از سوی انجمن اسلامی دانشجویان آمریکا با کنسولگری کشورمان در سانفرانسیسکو داشته اند وی را به بنده معرفی کردند که با دفتر نمایندگی ایران نزد سازمان ملل متحد همکاری داشته اند.
وی ادامه داد: در سال 1361 و برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به آمریکا سفر کردم و دکتر ظریف را متعهد، متخصص و متدین و مناسب برای همکاری در دفتر نمایندگی کشورمان نزد سازمان ملل متحد یافتم و با توجه به توانمندی های ارزشمندی که داشته اند از وی برای همکاری در دفتر نمایندگی ایران دعوت کردم.
وزیر امور خارجه اسبق کشورمان اضافه کرد: در ادامه و در طی سفرهای بعدی به آمریکا برای مذاکره با دبیرکل سازمان ملل متحد، دکتر ظریف بنده را در جلسات همراهی می کردند.
ولایتی گفت: در جریان یکی از این برنامه ها، دبیر کل وقت سازمان ملل از بنده درخواست کرد تا با حضور وی به عنوان نیروی دبیرخانه سازمان ملل متحد موافقت کنم که با این درخواست مخالفت کردم و دکتر ظریف هم موافق این موضوع نبودند؛ بنابراین وی همکاری خود را با وزارت امور خارجه آغاز کردند.

منبع : ايرنا

نظرات
آخرین اخبار