کد خبر: 3815
تاریخ انتشار: 31 مرداد 1395 - 17:55
نرگس آبیار؛ کارگردان و نویسنده ارزشی سینما به‌تازگی نگارش جدیدترین سناریو خود که نام اولیه «سرپل‌ذهاب» است را به پایان رسانده و درصدد تامین سرمایه این سناریو که قصه آن حول محور شهرستان‌های جنگ‌زده سرپل‌ذهاب روایت می‌شود، است.

به گزارش فراتاب، این کارگردان به‌همراه همسرش محمدحسین قاسمی همانند کارهای قبلی‌شان «شیار۱۴۳» که با حمایت مس سرچشمه تولید شده بود و «نفس» که با حمایت موسسه نورتابان وابسته به بنیاد مستضعفان تولید شده بود در تلاش است برای تولید این فیلم هم حمایت یکی از ارگان‌های دولتی را پشت سر خود داشته باشد.

آبیار و قاسمی در هفته‌های اخیر با ارگان‌های مختلفی در حیطه سینمای دفاع مقدس ازجمله انجمن دفاع مقدس، سازمان اوج و موسسه آوینی در این‌باره مذاکره داشته‌اند اما هیچ‌کدام از این ارگان‌ها موافقتی برای تولید این اثر اعلام نکرده‌اند؛ گویا دلیل اصلی این امر، عدم اقبال لازم به فیلم قبلی این کارگردان «نفس» در جشنواره سی‌وچهارم فجر بوده است.

آخرین اثر اکران‌شده آبیار «اشیاء از آنچه در آینه می‌بینید به شما نزدیکترند» سال قبل در گروه هنر و تجربه روی پرده بود که البته نتوانست توجه مخاطبان را به خود جلب کند.

آبیار به‌دنبال آن است که درصورت امکان و تامین بودجه که باز هم از سوی بخش‌های دولتی خواهد بود شرایط تولید «سرپل‌ذهاب» را در نیمه دوم سال فراهم کند. باید منتظر ماند و دید ارگان‌های دولتی باز هم به این کارگردان و همسرش کمک خواهند کرد؟

آخرین اثر سینمایی نرگس آبیار سال گذشته در سی‌وچهارمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد که واکنش‌های متفاوتی را بین جامعه منتقدان و اصحاب رسانه برانگیخت. فیلم سینمایی «نفس» در ایام محرم به نمایش عمومی درخواهد آمد.

منبع: صبا

 

نظرات
آخرین اخبار