کد خبر: 3169
تاریخ انتشار: 6 مرداد 1395 - 11:30
مدیرکل حقوقی و بین الملل ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: فروش کالاهای قاچاق ۱۵۰ تا ۲۰۰میلیارد تومان نصیب خزانه دولتی می‌ کرده است.

به گزارش فراتاب، به نقل از الف علی معصومی مدیرکل حقوقی و بین‌اللل ستادمرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با بیان اینکه مواد۵۵ و۵۶ آیین‌نامه قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصویب وابلاغ شده، گفت: این آیین نامه از جهات مختلفی حائز اهمیت است، چرا که یکی از اصلی ترین انتقاداتی که در سنوات گذشته به عملکرد ستاد مبارزه با قاچاق کالا می شد، فروش کالای قاچاق مکشوفه بعداز شناسایی و محکومیت بود.
وی ادامه داد: در واقع هدف اصلی مبارزه با قاچاق، جلوگیری از آسیب رسانی به پیکره تولید و تجارت قانونی کشور است درحالی که بازتوزیع یک کالای قاچاق در بازار، این موضوع را با یک نقیصه جدی روبرو می کند.
معصومی تصریح کرد: در همین راستا قانونگذار دولت را موظف کرد که برای پرشدن این خلا قانونی تدبیری بیندیشد تا توزیع کالاهای قاچاق در بازار داخلی مجاز نباشد، البته در مواردی که شرایط ویژه‌ای در کشور بوجود آید تحت نظارت کارگروهی متشکل از وزارت صنعت معدن تجارت ، وزارت بهداشت و جهاد کشاورزی ورود کالای خاص به بازار تصویب می شود.

منبع: قدس آنلاین

نظرات
آخرین اخبار