ایران تا شکست کامل داعش در کنار دولت و ملت عراق می ماند | فراتاب
کد خبر: 2763
تاریخ انتشار: 20 تیر 1395 - 17:52
در دیدار ظریف با عمار حکیم مطرح شد:
ظریف در دیدار با عمار حکیم، همبستگی هر چه بیشتر گروههای مختلف سیاسی و قومی در عراق و نیز کشورهای منطقه در شکست دادن نهایی تروریست ها را ضروری خواند و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران تا نابودی کامل تروریست ها در کنار دولت و ملت عراق خواهد ایستاد.

به گزارش فراتاب، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز (یکشنبه) با سیدعمارحکیم رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق دیدار و گفت و گو کرد.
 ظریف در این دیدار ، با ابراز خشنودی از پیروزی های پی در پی ارتش و نیروهای مردمی عراق در مبارزه علیه تروریست ها، به حوادث تروریستی اخیر در آن کشور اشاره و بار دیگر با دولت و ملت عراق ابراز همدردی کرد. وزیر امور خارجه ابراز امیدواری کرد با یاری خداوند و همت دولت و ملت عراق بزودی کار تروریست های تکفیری در عراق یکسره شود.
وی همبستگی هر چه بیشتر گروههای مختلف سیاسی و قومی در عراق و نیز کشورهای منطقه در شکست دادن نهایی تروریست ها را ضروری خواند و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران تا نابودی کامل تروریست ها در کنار دولت و ملت عراق خواهد ایستاد.
در این دیدار سید عمار حکیم، رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق نیز ضمن ارائه گزارشی از تحولات سیاسی، نظامی در عراق از حمایت های جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد.
حکیم افزود: عراق در حال حاضردر شرایطی استثنایی است و در پیروزی های اخیر علیه تروریست ها، وحدت و انسجام همه نیروهای عراقی بویژه نیروهای مردمی بسیار سرنوشت ساز بود. وی با اشاره به اینکه تروریست ها در آستانه اضمحلال کامل در عراق قرار دارند افزود: تروریست ها و حامیان آنها بسیار نا امیدند و کم کم به این نتیجه رسیده اند که شرایط دیگر به نفع آنها نیست.
حکیم همچنین اظهار داشت : لازم است مشکلات منطقه توسط کشورهای منطقه و از طریق گفتگو حل و فصل شود و دوره استفاده ابزاری از گروههای تروریستی به سر آمده است.

نظرات
آخرین اخبار