کد خبر: 2611
تاریخ انتشار: 13 تیر 1395 - 10:30
با رای بریتانیایی ها برای خروج از اتحادیه اروپا فرصت های جدیدی برای توسعه روابط بازرگانی و تجارت میان روسیه و بریتانیا ایجاد شده است.

 فراتاب-سرویس بین الملل: با خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا گمانه زنی های بسیاری مبنی بر افزایش قدرت روسیه و خروج این کشور از انزوا با شکل گیری روابط میان بریتانیا و روسیه زده می شود از این رو بر اساس گزارش راشا تودی، به گفته ی  الن تامسون مسئول  اتاق بازرگانی بریتانیا – روسیه، خروج بریتانیا از اتحادیه فرصت های جدید را برای رشد و توسعه روابط میان روسیه و بریتانیا فراهم خواهد کرد و باعث افزایش مبادلات مالی میان دو کشور خواهد شد.

از این رو، دو کشور باید اهداف جدیدی را دنبال کنند. همچنین وی اظهار امید واری کرده است که از سر گیری روابط با روسیه در صدر اولویت های تجاری بریتانیا پس از خروج از اتحادیه اروپا قرار  داشته باشد.  تامسون آینده روابط تجاری روسیه و بریتانیا را روشن توصیف کرده و بر تلاش حکومت بریتانیا بر بازگشت روابط به قبل از سال 2014 تاکید کرده است. وی اظهار داشته است که ما امید واریم روابط تجاری با روسیه در صدر اولویت های تجاری بریتانیا قرار بگیرد چرا که شرکت بریتانیایی به افزایش نقش خود در اقتصاد در حال توسعه روسیه نیازمند هستند. باید خاطر نشان ساخت که روابط روسیه و بریتانیا پس از تحریم های اتخاذ شده توسط اتحادیه اروپا بر اقتصاد روسیه بسیار کاهش یافته است، که بریتانیا را با ضرر مالی و کاهش حجم مبادلاتی بالایی مواجه کرده است. از این رو، بر اساس اعلام سفیر روسیه در لندن، حجم مبادلات تجاری دو کشور در مقایسه با سال گذشته 50% کاهش یافته است و چیزی در حدود 10 میلیارد دلار خسارت مالی به دنبال داشته است. بطور مثال، حجم صادرات کالا های بریتانیای چون: نوشیدنی های الکی و غیر آن، بطور سالانه به روسیه در سال 2013 در حدود 168 میلیون دلار بوده است. از این رو، بریتانیا پس از خروج از اتحادیه اروپا به دنبال از سر گیری روابط تجاری با روسیه و تلاش برای افزایش حجم مالی با این کشور خواهد بود. از سوی دیگر با توجه به عدم لغو تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه، روس ها از فرصت مناسبی برای کاهش فشار های اقتصادی از طریق برقراری ارتباطات تجاری با بریتانیا خواهند داشت.

نظرات
آخرین اخبار