کد خبر: 2350
تاریخ انتشار: 24 خرداد 1395 - 17:48
فراخوان ثبت ‏نام کارگاه بین ‏المللی سیاست جهانی (در سطح دکتری):
مرکز سیاست جهانی دانشگاه فرای برلین با همکاری دانشگاه علامه طباطبایی برگزار می‏ کند: آموزش روابط بین‏ الملل: اتحادیه اروپا و منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا؛ دیدگاه‌های پژوهش‏گران اروپایی و ایرانی

فراتاب: بنا بر اطلاعیه ای که روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبایی در اختیار فراتاب قرار داده است، فرصت باقیمانده برای ثبت نام در کارگاه بین المللی مشترک میان دانشگاه مذکور با مرکز سیاست جهانی دانشگاه فرای برلین تا روز 31 خرداد ماه خواهد بود. متن کامل این اطلاعیه در ادامه می آید:

 

فراخوان ثبت ‏نام کارگاه بین ‏المللی سیاست جهانی (در سطح دکتری)

مرکز سیاست جهانی دانشگاه فرای برلین با همکاری دانشگاه علامه طباطبایی برگزار می ‏کند

 

آموزش روابط بین ‏الملل: اتحادیه اروپا و منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا؛

دیدگاه‌های پژوهش‏گران اروپایی و ایرانی

 

8-21 جولای 2016 (18-31 تیر 1395)

ایران، تهران، دانشگاه علامه طباطبایی

آخرین مهلت ثبت‏نام برای متقاضیان ایرانی: 20 ژوئن 2016 (31 خرداد 1395)

 

ایران و اروپا با چالش‏های خطیری در بافت منطقه‏ای خود مواجه هستند. ایران در تعریف نقش خود در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا از جهاتی درگیر است، خصوصاً در مناقشات سوریه. اروپا با چالش‏های گوناگونی از سیل مهاجرت‏های جمعی در خلال تروریسم پنهان و واقعی و روسیه جسورتر گرفته تا مسأله خروج احتمالی بریتانیا از اتحادیه اروپا و عوام‏گرایی فزاینده در قاره اورپا دست به گریبان است.

این کارگاه آموزشی بر محور مسایل اصلی ایران در خاورمیانه و شمال آفریقا، مشکلات اتحادیه اروپایی در این منطقه و همچنین دستیابی به فرصت‏ها، اجماع و اختلاف نگرش‏های طرفین در زمینه‏های یاد شده است. بدین منظور از دانشجویان دکتری و پژوهش‏گران جوان ایرانی، آلمانی و دیگر کشورها برای تبادل نظرات و دیدگاه‏ها دعوت بعمل آمده است.

   داوطلبان شرکت در این کارگاه باید باید دارای مدرک کارشناسی ارشد رشته روابط بین‏الملل، مطالعات منطقه‏ای، علوم سیاسی، اقتصاد، ارتباطات یا دیگر رشته‏‏های مرتبط بوده و در حال حاضر دانشجوی دکتری یا دارای مدرک دکتری در رشته‏های فوق‏الذکر باشند.

مدارک مورد نیاز برای ثبت‏‏نام در این کارگاه شامل انگیزه‏‏نامه تحصیلی (Motivation Letter)، رزومه (Resume)، خلاصه کوتاهی از موضوع اصلی پژوهش فعلی (400 کلمه) و مدرک زبان انگلیسی است.

ازجمله مزایای شرکت در این دوره می ‏توان به دریافت مدرک مشترک دانشگاه فرای برلین و دانشگاه علامه طباطبایی؛ شرکت در یک تجربه یادگیری غنی؛ ارتباط با پژوهش‏گران و متخصصان جوان از ایران، آلمان و سایر کشورها؛ و برقراری مناسبات جدید و پیوستن به شبکه‏های فعال پژوهش‏گران بین‏‏المللی اشاره کرد.

علاقمندان می ‏توانند به‏ صورت آنلاین و تا تاریخ 20 ژوئن 2016 از طریق وب سایت زیر اقدام نمایند:

https://www2.oei.fu-berlin.de/global-politics/cgp-applications/ira/appsys/start

هزینه ثبت‏نام در این دوره 200 یورو شامل شهریه دوره، اقامت همراه با صبحانه، پذیرایی میان وعده و فعالیت‏های فوق برنامه است. امکان درخواست بورسیه محدود نیز با ذکر دلایل نیاز به آن وجود دارد.

لینک اصلی فراخوان: http://www.seasonal-schools.org/iran-berlin/index.html

 آدرس ایمیل مدیر مسئول برنامه در دانشگاه فرای برلین: seasonal-schools@global-politics.org 

آدرس ایمیل دستیار برنامه در ایران: somayeh.bahrami.ac@gmail.com

اين برنامه با همكاري و نظارت بنياد هاينريش بل، وزارت آموزش و پژوهش آلمان و مؤسسه مبادلات آکادمیک آلمان (DAAD) برگزار خواهد شد.

نظرات
آخرین اخبار