کد خبر: 1717
تاریخ انتشار: 22 اردیبهشت 1395 - 01:40
افزایش استقبال مردم روسیه از جنگ علیه تروریسم
نتایج حاصل از تحقیق اخیر جامعه شناسان در روسیه از افزایش علاقمندی مردم این کشور به سیاست در پی موفقیت های به دست آمده روس ها در برابر داعش خبر داد.

 فراتاب - سرویس بین الملل - به گزارش راشا تودی، تحقیقات اخیر جامعه شناسان در روسیه نشان داده که علاقه مردم این کشور به سیاست در پی پیروزی های به دست آمده روس ها در مبارزه علیه تروریسم به خصوص داعش تا حد زیادی افزایش یافته است. بر اساس این گزارش که از سوی «بنیاد نظرات عمومی» اعلام شده، حدود ۴۸% از مردم روسیه نسبت به سیاست ابراز علاقه کرده اند که رقمی بسیار بیشتر از نظر سنجی های انجام شده در سال ۲۰۰۱ با همین موضوع را نشان می دهد. این در حالیست که در نتایج به دست آمده از تحقیقی با موضوع مشابه که در سال ۲۰۱۰ انجام شده بود، تنها ۳۰% از مردم روسیه نسبت به سیاست علاقه نشان داده بودند. تحقیقات انجام شده سال جاری همچنین نشان میدهد که بحث جنگ روسیه علیه تروریسم در سوریه داغ ترین بحث میان مردم این کشور است. همچنین موضوع اوکراین و بحث بر سر افزایش قیمت ها به ترتیب داغ ترین مباحث بعدی محافل عمومی در روسیه را تشکیل میدهند.
در بخش دیگری از این تحقیقات آمده است که حدود ۶۳% از مردم روسیه نسبت به دنبال کردن مسائل مربوط به سیاست بین الملل علاقمند هستند.

نظرات
آخرین اخبار