با چهارشنبه سوری به پیشواز کرونا نروید | فراتاب
کد خبر: 11335
تاریخ انتشار: 27 اسفند 1398 - 14:24
اخبار پزشکی:
در صورتی که مراسم چهارشنبه‌سوری برگزار شود و کسی دچار سوختگی شود، احتمال دارد با سوختگی به بیمارستان مراجعه کند اما با کرونا به خانه برگردد.

فراتاب_علمی:معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی شوشتر گفت: در صورتی که مراسم چهارشنبه‌سوری برگزار شود و کسی دچار سوختگی شود، احتمال دارد با سوختگی به بیمارستان مراجعه کند اما با کرونا به خانه برگردد.

دکتر نایب فدایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: همچنان موارد مشکوک به کرونا به مراکز درمانی شوشتر مراجعه می‌کنند. میانگین سنی مبتلایان به کرونا در این نطقه ۵۹ سال است اما میانگین سنی افراد مشکوک به کرونا ۵۰ سال است و ۸۳ درصد این بیماران، بیماری زمینه داشته‌اند.

وی افزود: تاکنون میزان ابتلا به کروناویروس نسبت به هر یکصد هزار نفر جمعیت شهرستان شوشتر، ۱۰.۲ درصد بوده است.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی شوشتر با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده به منظور مقابله با کرونا، بیان کرد: رستوران‌ها تعطیل، قلیان‌سراها جمع‌آوری و محدودیت‌های ترافیکی در تردد به بازار اصلی شوشتر اعمال شده و عبور و مرور کاهش یافته است اما همچنان برخی مغازه‌ها باز هستند.

فدایی بیان کرد: تعدادی از کسبه، مغازه‌های خود را تعطیل کرده‌اند که از این اصناف و شهروندانی که در خانه مانده‌اند، تشکر می‌کنیم. امن‌ترین مکان برای پیشگیری از ابتلا به کروناویروس، منزل است و مردم تا حد امکان از منزل خارج نشوند.

وی با تاکید بر عدم شرکت در تجمعات، گفت: با توجه به اینکه چهارشنبه‌سوری را در پیش داریم، انتظار می‌رود مردم امسال این مراسم را برگزار نکنند.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی شوشتر گفت: در صورتی که مراسم چهارشنبه‌سوری برگزار شود و کسی دچار سوختگی شود، احتمال دارد با سوختگی به بیمارستان مراجعه کند اما با کرونا به خانه برگردد.

وی تاکید کرد: ضروری است مردم در شب چهارشنبه‌سوری در منزل بمانند و جان خود را به خطر نیندازند زیرا امسال علاوه بر خطر ناشی از مواد محترقه، خطر انتقال کرونا نیز افزوده شده است.

فدایی گفت: با توجه به اینکه محیط بیمارستان آلوده و عفونت در آن وجود دارد، به مردم توصه می‌کنیم کمتر به بیمارستان‌ها مراجعه کنند. ممکن است فردی برای مساله دیگری به بیمارستان مراجعه کند اما به کرونا مبتلا شود.

نظرات
آخرین اخبار