دور زدن تحریم ها با جوانان عرصه فناوری دانش بنیان میسر است | فراتاب
کد خبر: 11201
تاریخ انتشار: 5 بهمن 1398 - 19:16
کارشناس حوزه فناوری:
یک کارشناس حوزه فناوری با اشاره به تحریم های ظالمانه آمریکا تاکید کرد: توجه به موضوعات دانش بنیان می‌تواند راهکاری برای رهایی از تحریم ها باشد.

به گزارش گروه علمی فراتاب، سید مهدی حسینی سروری در برنامه «طلوع» شبکه 4 سیما استفاده از رمزارزها را راه حلی برای حفظ سرمایه گذاری در داخل کشور و بهره مندی از نیروی انسانی ملی دانست و گفت: کمک به تولید کشور یکی از مزایای رمزارزهاست و ‌با توجه به اینکه بسیاری از جوانان مستعد ایرانی خدماتی را برای شرکت های خارجی از جمله در حوزه های نرم افزاری انجام می دهند اما دریافت هزینه از آنها به جهت تحریم مشکل است،‌ پس باید با ترفندی از این چالش عبور کنیم.
مدیرعامل شرکت مبتا که در زیر مجموعه پارک علم و فناوری فعالیت می کند،‌ اظهار داشت: مبادلات ایران با کشورهای منطقه باید به سمت حذف دلار پیش برود،‌ بنابراین رمزارزها در این عرصه راهگشا هستند.
وی تاکید کرد: جوانان ایرانی اکنون خودکفا شده و به عنوان نمونه ما در عرصه تولید «ماینر» در مبتا کاملا به بومی‌سازی رسیده ایم، بنابراین باتوجه به آینده‌دار بودن و استقبال مشتری از این صنعت،‌ حمایت از تولید کنندگان داخلی باید مورد نظر باشد.
این کارشناس حوزه فناوری در ادامه با بیان اینکه نباید با خودتحریمی دور خودمان حصار بکشیم، اظهار داشت: تصویب مصوبه رمز ارزها امری قابل تحسین اما اصلاحاتی در آن برای رونق تولید غیرقابل اجتناب است.
حسینی با اشاره به لزوم اصلاح بند مربوط به تعرفه برق در این مصوبه،‌ خاطرنشان کرد: این افزایش تعرفه منجر به فرار مغزها و سرمایه های مالی از کشور می‌شود و برای صرف جویی در مصرف انرژی باید با دگرگونی در شبکه و جلوگیری از اصطلاحا «برق دزدی» تدبیری اندیشید. البته از دیگر معایب این موضوع روی آوردن برخی به کارهای غیرقانونی و برپایی تولیدات زیر زمینی است.
وی در پایان تاکید کرد: باید با بهره بردن از استعداد جوانان ایرانی به مبارزه با تروریسم اقتصادی آمریکا پرداخت و ایستادگی ملت ایران را به ترامپ تروریست ثابت کرد.

نظرات
آخرین اخبار