کد خبر: 9848
تاریخ انتشار: 6 شهریور 1398 - 06:50
استاندار کردستان در چهاردهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان عنوان کرد:
استاندار کردستان شامگاه سه شنبه در آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره تئاتر خیابانی مریوان، پیام جشنواره تئاتر خیابانی مریوان و دیگر جشنواره‌هایی که در کردستان برگزار می‌شود را صلح، دوستی، صفا و صمیمت عنوان کرد.

فراتاب- گروه استان کردستان: چهاردهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان پس از 5 روز و با اجرای ۸۵نمایش در سطح شهرهای مریوان، سنندج و سروآباد و روستاهای مریوان شامگاه امشب به ایستگاه پایانی خود رسید و با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.

استاندار کردستان نیز با حضور در آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان اظهار داشت: کردستان استانی فرهنگی است و روح و جسم مردمان آن با فرهنگ و هنر آمیخته شده و برگزاری جشنواره های متعدد فرهنگی و هنری نشان از علاقمندی مردم این دیار به این حوزه است.

«بهمن مرادنیا» با شااره به مهمان نوازی کُردها افزود: اگر از اقصی نقاط ایران مردم در جشنواره‌های فرهنگی و هنری در این استان با شور و علاقه شرکت می‌کنند حکایت از صفای دل و صمیمت کُردها و مهمان نوازی آنها است.

وی با اشاره به اینکه پیام جشنواره تئاتر خیابانی مریوان و دیگر جشنواره‌هایی که در کردستان برگزار می‌شود صلح و دوستی و صفا و صمیمت است، افزود: در سال‌های آتی زمینه‌ و امکانات زیادی باید فراهم شود تا از تعداد کشورهای بیشتری مهمان این جشنواره شوند.

«مرادنیا» با بیان اینکه دلسوزان فرهنگ وهنر کردستان برای توسعه استان گام بر می‌دارند، یادآور شد: امسال نخستین کنگره مشاهیر کُرد در سطح بین‌المللی برگزار شد که امیدواریم در سنوات آینده هم برگزار شود البته تمام توان خود را برای توسعه زیرساخت‌های فرهنگی در استان و شهر مریوان بکار می‌گیریم.

استاندار کردستان با وعده تخصیص بودجه بیشتر به جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان برای سال آینده، گفت: کردستان به عنوان پایتخت نوروز ایران در ۲ سال گذشته برنامه‌های متنوعی داشته است. نوروز امسال هم در خدمت همه مردم هستیم و از تمام ایرانی‌ها دعوت به حضور در استان فرهنگ و هنر می‌کنیم.

نظرات
آخرین اخبار