وعده اصلاح در طرح بومی گزینی | فراتاب
کد خبر: 9743
تاریخ انتشار: 3 شهریور 1398 - 14:20
در جریان سفر وزیر علوم به کردستان عنوان شد:
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سفر به کردستان گفت: فقط واحدهای وابسته به بخش های دولتی دانشگاه های علمی کاربردی تعطیل شده است، هر تغییری در طرح بومی گزینی باید از طریق مجلس انجام بگیرد.

فراتاب استان کردستان- صبح امروز شنبه و در جریان سفر یک روزه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به استان کردستان، «منصور غلامی» در جمع خبرنگاران در پاسخ به اینکه آیا در خصوص طرح بومی گزینی داوطلبان کنکور، اصلاحی صورت خواهد گرفت یا خیر، گفت: این طرح مصوبه مجلس را دارد و قاعدتا هر تغییری که صورت بگیرد باید از طریق مجلس شورای اسلامی انجام شود.

وی در ادامه افزود:  وزارت علوم سال گذشته پیشنهادی برای اصلاح و تعدیل این طرح به مجلس ارائه داد.

وی با اذعان به وجود برخی معایب در این طرح، اظهار کرد:  به نظر می رسد در کنار بعضی از مزایای طرح بومی گزینی که در مصوبه اول مورد نظر بوده است همچون تسهیل اقامت دانشجویان در کنار خانواده ها، بعضی از معایب این قانون در طول این چند سال دیده شده که قاعدتا اصلاح آن می تواند به رفع این معایب کمک کند.

«غلامی» تصریح کرد: این طرح شانس قبولی تعداد زیادی از بچه هایی که بومی گزینی می شوند در سایر استان ها را کاهش می دهد که می تواند گاهی به ضرر این بچه ها تمام شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه سخنان خود در پاسخ به این پرسش که طبق برخی از شنیده ها آیا دانشگاه های علمی کاربردی تعطیل می شوند یا خیر، این گونه پاسخ داد: در خصوص دانشگاه های علمی کاربردی فقط واحدهای وابسته به بخش های دولتی جمع و تعطیل شده و واحدهای بخش خصوصی که قاعدتا باید در کنار بخش صنایع، حرفه و محل های اشتغال دانشجویان شکل بگیرند باقی مانده و حمایت خواهد شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد:  اساسنامه خوبی برای دانشگاه های علمی کاربردی تنظیم شده و در آینده هم مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

«غلامی» یک توصیه نیز داشت و گفت: توصیه من این است که حتما علمی کاربردی ها باید در کنار صنایع و حرفه ها باشند تا بتوانند اطلاعات علمی و مهارتهای فنی و یافته های جدید علمی را شاغلین افزایش دهند که قطعا در تولید و در ابداع و انتقال فناوری های جدید در کارشان موثر خواهد بود.

نظرات
آخرین اخبار