کمک 8هزار میلیار تومانی بانک ها به توسعه استان اردبیل | فراتاب
کد خبر: 9444
تاریخ انتشار: 16 مرداد 1398 - 15:00
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: به دنبال همایش روسای بانک‌ها در اردبیل قرار است با پیگیری استاندار و نمایندگان 8 هزار میلیارد تومان منابع از طریق بانک‌ها برای توسعه استان اردبیل اختصاص یابد.

فراتاب-گروه اقتصادی: صدیف بدری در مراسم افتتاح کتابخانه مشارکتی روستای شام اسبی اظهار کرد: با تامین زمین امکان احداث چهار باب کتابخانه در روستاهای خیارک، نوشهر، کریق و محله سلمان‌آباد فراهم است و امیدواریم درر دیداری که با مدیر عامل بانک صادرات خواهیم داشت زمینه جذب اعتبار برای ساخت کتابخانه در این چهار روستا فراهم آید.

وی خاطرنشان کرد: بانک صادرات باید در کنار ساخت کتابخانه به ساخت مدرسه نیز کمک کند و در این زمینه سهمیه‌ای خاص برای استان محروم اردبیل در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: با این اقدام بانک ما نیز سعی می‌کنیم در مجلس در زمینه سود مرکب بانک‌ها مانور نداده و مقداری آسان بگیریم تا مشکلات به وجود آمده نیز رفع شود.
بدری ادامه داد: در این شرایط سخت اقتصادی نباید به اعتبارات محدود استانی و شهرستانی دل بست بلکه تمام تلاش ما بر این است تا از اعتبارات ملی و سفر رئیس جمهور استفاده کنیم.
وی بیان کرد: رئیس سازمان برنامه و بودجه اولویت توزیع اعتبارات را در سال‌های گذشته به مصوبات سفر رئیس جمهور داده که متاسفانه ما از سفر اول رئیس جمهور به استان در بخش راه‌های روستایی و شهری هیچ بهره‌ای نبردیم و قطعا در سفر پیش رو باید تلاش کنیم تا منابعی خاص به زیرساخت راه اختصاص یابد.
نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با تلاش استاندار اردبیل و نمایندگان در مجلس همایش روسای بانک‌ها در اردبیل برگزار شد که این نشست برکات زیادی به همراه داشته به طوری که در مجموع بیش از 8 هزار میلیارد تومان در حوزه‌های مختلف صرف عمرانی و آبادانی استان خواهد شد.

بدری از اختصاص 160 میلیارد تومان اعتبار برای تصفیه خانه فاضلاب اردبیل و نمین و 250 میلیارد تومان برای تکمیل مجتمع‌های آبرسانی خبر داد و خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر به پروژه‌های زیربنایی استان به ویژه در بخش راه توجهی جدی شده به طوری که در حال حاضر همه راه‌های استان از ردیف اعتباری ملی برخوردار است.

وی اظهار کرد: شهرهایی که در مسیر راه‌های مواصلاتی قرار دارند همچون شام اسبی باید از توسعه یافتگی راه‌ها و ایمن بودن جاده‌ها در راستای توسعه خود استفاده کنند و امیدواریم از این ردیف اعتباری ملی به بهترین شکل استفاده کنیم.
بدری از انتخاب پیمانکار برای عملیاتی شدن چهار خطه محور اردبیل – سرچم تا فیروزآباد و انتخاب پیمانکار برای احداث تونل دوم نمین – آستارا خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر چهارخطه نیر – سراب به طول 28 کیلومتر در حال اجراست و برای مابقی پروژه نیز پیمانکار انتخاب شده و اعتبار در نظر گرفته شده است.
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس اضافه کرد: به رغم کاهش اعتبارات عمرانی پروژه‌های خوب و امیدبخشی در حوزه راه در حال اجراست که با وجود محدودیت اعتبارات این پروژه‌ها به سرعت در حال انجام است.
بدری در مورد اهمیت راه‌ها به عنوان یک زیرساخت امن و ارزان تصریح کرد: در حالی که جاده‌های کشور سالانه 18 هزار نفر قربانی می‌گیرد ما به راحتی می‌توانیم از راه آهن در راستای توسعه استان در همه حوزه‌ها استفاده کنیم به طوری که از سال 95 اعتبارات راه آهن از 7 میلیارد تومان به بیش از 400 میلیارد تومان افزایش یافته که یک رقم چشمگیر محسوب می‌شود.
وی اضافه کرد: هم در سال گذشته و هم امسال راه آهن اردبیل 400 میلیارد تومان با تخصیص 100 درصد اعتبار داشته و دارد و پیش بینی می‌شود با وجود سختی فشارهای اقتصادی در کشور تا آخر دولت یازدهم این پروژه آماده افتتاح باشد.

بدری در مورد مطالبه به حق اهالی شام اسبی در آسفالت معابر و کوچه‌ها بیان کرد: با همکاری بنیاد مسکن این کار در فصل کاری انجام خواهد شد.
وی ارتقای ایمنی جاده‌های استان را در کنار کاهش تلفات و حوادث ناگوار رانندگی یادآور شد و گفت: برای ایمن‌سازی محور اردبیل – شام اسبی تلاش بر این است تا پروژه دوربرگردان در این مسیر و نصب سرعت‌گیرها و علایم هشدار در این محور فراهم آید تا شاهد کاهش حوادث رانندگی باشیم.

نظرات
آخرین اخبار