کد خبر: 9295
تاریخ انتشار: 18 تیر 1398 - 15:18
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان كردستان در گفت و گو با «فراتاب»:

 فراتاب- مدير كل اداره صنعت، معدن و تجارت استان كردستان برگزاري «كنگره مشاهير كًرد» را گامي در جهت ايجاد انگيزه و رونق شور و نشاط در جامعه دانست.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان كردستان در گفت و گو با خبرنگار «فراتاب» با تاكيد بر لازم و ضروري بودن برگزاري «كنگره مشاهير كًرد» براي كردستان اظهار كرد: اهميت خاص اين كنگره اين است كه قدر بزرگان خود را كه براي فرهنگ و هنر ملت خود تلاش كرده اند و با پشتكار  به نقطه اي رسيده اند كه سرآمد شوند را بدانيم زيرا در غير اين صورت به نظر من نسبت به اين بزرگان ناسپاسي كرده ايم.

«محمد دره وزمي» اهميت ديگر اين كنگره را ايجاد اميد و نشاط در ميان افراد جامعه عنوان كرد و گفت: اگر فرزندان ما ببينند افرادي كه به جامعه خود خدمت مي كنند تقدير مي شوند و مورد احترام قرار مي گيرند در وجود آنها اين انگيزه ايجاد خواهد شد كه به دنبال ترقي و پيشرفت باشند و به اوج برسند چرا كه مي دانند جامعه قدر تلاش هايشان را خواهد دانست.

وي ايجاد اميد و نشاط را عاملي براي ايجاد بستر توسعه دانست و با تاكيد بر توسعه همه جانبه اظهار داشت: توسعه تنها توسعه اقتصادي نيست بلكه توسعه اي همه جانبه است بنابراين اگر مي خواهيم بستر توسعه را فراهم كنيم بايد بستر توسعه فرهنگي را هم بايد فراهم كنيم.

«دره وزمي» با تاكيد مجدد بر توسعه فرهنگي گفت: توسعه اي كه باعث ايجاد اميد و نشاط در جامعه و رشد جامعه در ساير حوزه ها مي شود توسعه فرهنگي است

وي همچنين با تاكيد بر اينكه توسعه فرهنگي لازمه توسعه صنعتي است گفت: اگر مي خواهيم به توسعه صنعتي برسيم بايد بستر توسعه فرهنگي را فراهم كنيم چرا كه توسعه صنعتي بدون توسعه فرهنگي، رشد ناهمگون و ناموزون را در پي خواهد داشت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان كردستان در پاسخ به اين سوال كه آيا در ميان مشاهير معرفي شده در كنگره، جاي فردي از حوزه صنعت خالي نبوده است، اين گونه پاسخ داد كه همه بايد به اين قناعت برسيم كه اولين بار است كه اين كنگره برگزار مي شود و پيشينه توسعه صنعتي ما نيز همچون پيشينه توسعه فرهنگي ما غني نيست بنابراين بايد اين واقعيت را بپذيريم كه صنعت در كردستان عمر كوتاهي دارد.

وي در ادامه سخنان خود افزود: افرادي وجود دارند كه در حوزه صنعتي تلاش كرده اند و  قابل تقديرند اما براي چنين كنگره اي كه براي اولين بار برگزار شده است بايد بگويم كه جاي مشاهير در بخش صنعتي خالي نبود.

اميدوارم كه جامعه ما شاهد اين باشد كه روز به روز به مشاهيرش افزوده شود و شور و نشاطي در جامعه باشد كه هر سال به اين مفاخر و مشاهير اضافه شود و به آنها افتخار كنيم.

 

گزارش از ظریفه احمدی - فراتاب

بازنشر این مطلب با ذکر منبع «فراتاب» بلامانع است

 

 

 

نظرات
آخرین اخبار