کد خبر: 9282
تاریخ انتشار: 15 تیر 1398 - 16:17
بهمن مرادنیا استاندار کردستان

فراتاب - گروه فرهنگی: «بهمن مرادنیا» استاندار کردستان که گفته می شود حامی اصلی برگزاری کنگره مشاهیر کُرد بود خود اولین سخنران کنگره شد که برای به جای آوردن رسم میزبانی و خوشامدگویی به پشت تریبون رفت. او کردستان را بهشت گمشده ای می داند که باید بیش از پیش به سراسر جهان معرفی شود و این کنگره را مجالی برای به منصه ظهور گذاشتن فرهنگ و هنر گران سنگ این دیار می بیند.

استاندار کردستان، معرفی و شناساندن مردم کًرد را از اهداف عالیه این کنگره تعریف می کند که سراسر زندگی‌شان صلح و دوستی است و پیام اتحاد و انسجام همه جانبه و ملی است. به اعتقاد او، کًردها به راحتی می‌توانند احساسات و درک واقعی خود را از دنیای پیرامون و حقیقت‌های هستی اظهار کنند و در این میان هنرمندان، این احساسات لطیف را با خلق آثاری بی نظیر ماندگار کرده‌اند.

«مرادنیا» با اشاره به کهن بودن سرزمین کردستان می گوید که این سرزمین به درازای تاریخ، مشاهیر و مفاخر فراوانی را به جامعه بشری معرفی کرده است و در برهه‌هایی از زمان این مشاهیر مغفول و مظلوم واقع شده‌اند.

به گفته استاندار کردستان، این کنگره می کوشد تا با بها دادن به مشاهیری که در قید حیات هستند نامشان پرآوازه‌تر بماند و از آنجا که کردستان به عنوان استانی فرهنگی و هنری معرفی شده است، انجام کارهای بزرگ در این زمینه می‌تواند در توسعه همه جانبه این استان مؤثر واقع شود و محبت و دوستی را به ارمغان آرود.

بازنشر این مطلب با ذکر منبع «فراتاب» بلامانع است

نظرات
آخرین اخبار