کد خبر: 9102
تاریخ انتشار: 18 دی 1397 - 10:10
معرفی کتاب
اعتیاد از نظر جامعه شناسان و روانشناسان، یک بیماری است که اگر فرد مبتلا به موقع درمان نشود نه تنها خود شخص از میان می رود بلکه عوارض سوء اجتماعی متعددی به بار خواهد آورد.

فراتاب - گروه کتاب: اعتیاد به مواد مخدر از جمله آسیب های اجتماعی است که بنیان جامعه را با خطر روبرو می سازد و مشکلات فراوانی را برای کشور به همراه خواهد داشت. در این میان فرد معتاد به دلیل اعتیاد به مصرف  مواد مخدر با ضعف در اراده و نپذیرفتن مسوولیت های اجتماعی، به تعهدهای اجتماعی پایبند نیست و همین موضوع او را در انزوا و در دور تسلسل مصرف مواد مخدر قرار می دهد. اعتیاد از نظر جامعه شناسان و روانشناسان، یک بیماری است که اگر فرد مبتلا به موقع درمان نشود نه تنها خود شخص از میان می رود بلکه عوارض سوء اجتماعی متعددی به بار خواهد آورد.

پیشنهاد توزیع دولتی مواد مخدر با هدف قطع ارتباط معتادان و قاچاقچیان؛ طرحی است که در آخرین نشست کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی (روزسه شنبه 27تیرماه 1396 ) به تصویب رسید و برپایه این مصوبه مقرر شد دولت متادون و مواد مخدر رقیق شده را در اختیار معتادان قرار دهد تا به‌ مرور، آنان از جامعه آماری مدنظر قاچاق چیان مواد مخدر خارج و به سمت جامعه سالم هدایت شوند.

همزمان با تصویب یک فوریتی طرح مذکور، موجی از حاشیه های مثبت و منفی در رسانه ها، سایت ها و البته فضای مجازی به راه افتاد، حاشیه هایی که طنزتلخ واقعیت های جامعه هستند و هم اینک این حاشیه ها، محل مناقشه، گفت وگو و تضارب آرا میان صاحب نظران گشته است.

این طرح با موافقت ها و مخالفت هایی همراه است. در این میان برخی این مهم را سبب کنترل مصرف مواد مخدر و آسیب های اجتماعی ناشی از آن می دانند و بعضی دیگر آن را عامل تسهیل دستیابی و گسترش استفاده از این مواد عنوان  می کنند.

با توجه به اهمیت بررسی این موضوع؛ این اثرتلاش دارد با بررسی کارشناسانه تصویب طرح «توزیع مواد مخدردولتی» ؛ به ریشه و جایگاه  بین المللی این بحث دردنیا اشاره و آن گاه به ماهیت و آسیب شناسی این طرح ازمنظر موافقان و مخالفان درایران بپردازد و همچنین در خصوص کاهش25درصدی آسیب های اجتماعی به ویژه موضوع اعتیاد در برنامه ششم توسعه که خواست مؤکد رهبرمعظم انقلاب می باشد؛ مباحثی را مطرح و از نگاه منتقدان، پژوهش گران و صاحب نظران ، مورد کنکاش و واکاوی قراردهد.

 

مولف: اسدالله افشار

ناشر: مؤسسه انتشاراتي سفيراردهال (تلفن پخش : 88319342)

سال انتشار:1397

تعداد صفحه : 164

قيمت : 100000ريال

بازنشر این مطلب با ذکر منبع «فراتاب» بلامانع است

نظرات
آخرین اخبار