فستیوال گلهای لاله در ملبورن | فراتاب
کد خبر: 6671
تاریخ انتشار: 9 مهر 1396 - 17:11
تک نگاری از جزیره کانگوروها (1)

 

فراتاب - گروه فراسفر /  آزاده وکیلی: برگزاری فستیوال‌ و شوهای مختلف در استرالیا یکی از تفریحات ساکنین این شهر است. فستیوال گل لاله در ملبورن یکی از این تفریحات زیباست. گل‌هایی که از کشور هلند برای بازدید تعداد زیادی از مردم در باغی زیبا که پیچ و خم زمین سرسبزش به زیبایی مزرعه اضافه میکند، کاشته و‌ نگهداری می‌شود.
ورود به باغ از چند درب که هر کدام نیز پارکینگ سرسبز که مناظر زیبای چشم نوازی دارد، امکان‌پذیر است. در هر صف پارکینگ یک نگهبان با نظم خاصی خودروها را هدایت می‌کند تا به ترتیب و در محل مورد نظر توقف کنند. با خرید بلیط و برخورد گرم خانم‌هایی که در بدو ورود به استقبال بازدیدکنندگان می‌آیند، وارد باغچه نه چندان کوچکی که انتهای آن معلوم نیست، می‌شویم.
همه لاله ها از کشور هلند برای فستیوال و فروش به ملبورن آورده شده اند. هر ساله از اواسط اکتبر تا سپتامبر این فستیوال برگزار شده و مورد استقبال تعداد زیادی از ساکنین ملبورن قرار میگیرد. بازدیدکنندگان از ملیت ها و کشورهای مختلف در این فستیوال حضور دارند.
صدای گروه موزیک که آرام و دل انگیز است به زیبایی باغ لذتی صد چندان می‌دهد. ورودی باغ از تپه‌ ای مشرف به لاله‌ها است. نسیم خنک، صدای موزیک ملایم و زیبایی لاله‌ها از بالای تپه روح انسان را تازه می‌کند. هفتصد و پنجاه هزار لاله در رنگ‌ها و تنوع گیاهی در صف‌های مرتب و زیبایی کاشته شده‌اند.
شیبی ملایم بازدیدکننذگان را از بالا به پایین تپه هدایت می‌کند. گویی این خطوط و منحنی‌ها با چشمان و حس زیبایی‌شناسی انسان ارتباط تنگاتنگی دارند و هنرمندی ماهر آن‌ها را با دقت خاصی کشیده است. نظاره کردن به پستی و بلندی زمین باغ و خطوط رنگی و موازی لاله‌ ها روح انسان را نوازش می‌کند. آسمان آبی، ابرهای سفید و باد سرد در آفتاب گرم از تنوع آب هوای لحظه‌ای در ملبورن است. قرار گرفتن زیر چنین آسمانی حس عجیبی است که گویی نقاشی زیبایی از دل رنگ ها و رویاها جان گرفته است.
لاله ها از تنوع زیادی برخوردارند که رنگ و نژاد هر یک به اختصار در صفحات نسبتا بزرگی توضیح داده شده‌اند. در کنار این لاله‌های زیبا، غرفه‌های زیادی از صنایع دستی ، پوشش‌های سنتی و خوراکی‌های محلی کشور هلند به نمایش گذاشته شده‌اند. همه غرفه‌ داران با پوشش خاص کشور هلند از مهمانان پذیرایی می‌کنند که این امر بر جذابیت فستیوال افزوده است. کلاه های مخصوص اهالی هلند و کفش‌های جالب نوک نیز که بی شباهت به کفش جادوگر شهر اوز نیست. حضور و گردش در این باغ از صبح تا بعدازظهر امکان‌پدیر می‌باشد و مکان‌هایی نیز برای نشستن تعبیه شده‌اند.

 

آزاده وکیلی - ملبورن

بازنشر این مطلب با ذکر منبع «فراتاب» بلامانع است

 

برای دیدن عکسها در اندازه اصلی روی آنها کلیک کنید

 

اطلاعیه گروه فراسفر: شما نیز در هرکجای ایران و جهان که هستید می توانید روزنوشت ها، سفرنامه ها و برداشت های خود را چه بصورت نوشته یا عکس و فیلم در فراتاب بازنشر دهید، گروه فراسفر بدنبال آن است تا جهان و فرهنگهای مختلف در گوشه گوشه اش را آنگونه که هست از زاویه ی دید شما به مخاطبانش بشناساند. 

نظرات
آخرین اخبار