کد خبر: 602
تاریخ انتشار: 26 اسفند 1394 - 07:44
مقامات آمریکایی گفته‌اند: «ابوعمر شیشانی» (چچنی) که در هوايي چهارم مارس ائتلاف بين المللي در منطقه الشدادي به شدت مجروح شده بود، بر اثر جراحات وارده کشته شده است.

فراتاب،جف دیویس، یکی از سخنگویان پنتاگون در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد به عقیدۀ امریکا ریش قرمزِ داعش معروفترین فرمانده داعش که چندی پیش در شمال شرق سوریه زخمی شده بود، به علت شدت جراحات جان باخته است.

 

چند روز گذشته نیز دیده بان حقوق بشر سوریه ، به نقل از منابع قابل اعتماد اعلام کرده بود  که ابوعمر الشیشانی، وزير جنگ داعش و یکی از شاخص ترین فرماندهان نظامی داعش در حمله هوايي چهارم مارس ائتلاف بين المللي در منطقه الشدادي در شمال شرق سوريه به شدت زخمی شده و به حومه استان مرزی رقه در شمال سوریه منتقل شده است. ابوعمر الشيشاني، نام اصلي ابوعمر الشيشاني (چچني )که برخي منابع اصالت او را گرجستاني اعلام کرده اند، «ترخان تيمور آزوويچ باتيراشويلي» است. گفته مي شود، الشيشاني به جاي «ابوعبدالرحمان البيلاوي» وزير جنگ پيشين داعش انتخاب شده بود که در يک حمله در عراق از پاي درآمد. الشيشاني پيش از پيوستن به داعش رهبري گروه «جيش المهاجرين و الانصار» متشکل از پيکارجويان اهل شمال قفقاز را بر عهده داشت. در اواخر ارديبهشت ماه نيز بسياري از رسانه ها مدعي شدند، الشيشاني کشته شده است اما با انتشار ويدئويي از سخنراني او در عراق، مشخص شد اين خبر صحت نداشته است.

مطالب مرتبط
نظرات
آخرین اخبار