من حق زندگی کردن با نفس عمیق را دارم! | فراتاب
کد خبر: 4699
تاریخ انتشار: 2 آذر 1395 - 12:56
سامان حیدری
سخنی در باب آلودگی هوا و سیاسی کردن آن

فراتاب - گروه اجتماعی: چند روزی است آلودگی هوای تهران به حدی رسیده است که نمی توان به راحتی نفسی نیمه عمیق کشید و عمق نیمه جان زندگی را احساس کرد. مدام به مردم هشدار می دهند که هوا ناسالم است و حتی المقدور خانه نشین شوید و خود را در معرض هوای آلوده قرار ندهید! این فرمایش به مردم، به وضوح نشان می دهد که مردم جانشان در خطر است و حل این مسئله خارج از توان مسئولین است. مگر می شود در تهران خانه نشین شد و چرخ زندگی را چرخاند؟ مسئولین عزیز! با سوء مدیریت های سابق و اکنون، زندگی طوری طراحی شده است که با نشستن در خانه تنها چرخ قسط های وام، اجاره خانه ها، فیش های گاز و برق و تلفن و آب، نیازهای خوراک و پوشاک و قص علی هذا می چرخد. آن وقت به ملت توصیه می کنید که در خانه بنشینند؟! مسئولین گرامی! اگر ملت در خانه بنشینند، چرخ زندگی کمرشان را خواهد شکست و آنوقت است که هوای آلوده را به نشستن در خانه ترجیح می دهند و با نفس عمیق به جنگ با هوای آلوده می روند تا زندگی امروزشان را ادامه دهند. در عوض فردای شان را تقدیم به سیاست های پرضرر و موثر در افزایش آلودگی برخی مسئولین می کنند.

باری! از بس این مسئله به مسئولین گوشزد شده است که مصداق "آب در هاون کوبیدن" پیدا کرده است و بنا به اذعان خود مسئولین وضعیت هر روز بدتر از دیروز می شود! اما نکته ای که در این میان بسیار آزار دهند است، سیاسی کردن این پدیده شوم است. به عبارتی جریان های خاصی قصد گرفتن ماهی از آب گل آلود را دارند و بی تفاوت از اینکه گل و لای گلوی ملت را فشرده است در پی منافع شخصی و حزبی خود هستند. آنها نمی دانند که دهان های آلوده بیشتر ملت را آزار می دهد و روحشان را به انزوا می برد و هوای آلود نفسشان را. حال کدامشان بدتر است؟ آزار روح یا نفس آلوده؟ خواهشمند است کمی منصف و کمی عاقل باشید و جان مردم را فدای فریادهای آلوده به منافع شخصی و یا حزبی و گروهی خود نکنید.
مردم زندگی می خواهند نه زنده ماندن را و این مهم تنها با همدلی و همزبانی مسئولین و ملت به منصه ظهور خواهد رسید؛ اگر مسئول خدمت به مردم هستید زندگی شان را جاری کنید، ملت هم همراهتان هستند.
در پناه حق

سامان حیدری، دانشجوی دکتری جغرافیا و برنامه ریزی شهری

مطالب منتشر شده لزوماً به معنای دیدگاه فراتاب نیست

بازنشر این مطلب با ذکر منبع «فراتاب» بلامانع است

نظرات
آخرین اخبار