کد خبر: 12350
تاریخ انتشار: 1 بهمن 1402 - 11:35
رئیس اتحادیه صادر کنندگان سرب و روی:

فراتاب: فعالان بخش معدن معتقد هستند، امروز برای کاهش اثرات معدنکاری در محیط زیست نیازمند نگاه تعاملی بین معدنی ها و محیط زیستی ها هستیم.

به گزارش روابط عمومی اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات معدنی ایران، حسن حسینقلی رئیس اتحادیه صادر کنندگان سرب و روی درباره مسئله محیط زیست اظهار کرد: باید بپذیریم که فعالیت معدنکاری اثراتی را در محیط زیست به همراه دارد اما نباید اسم آن را تخریب گذاشت بلکه در حال انجام استخراج هستیم.اگر این استخراج انجام نشود ما دیگر توسعه ای در صنایع پایین دست نخواهیم داشت.
وی ادامه داد: اینکه محیط زیست استخراج را به عنوان تخریب تلقی می کند، اختلاف نگاهی است که بین ما و آنها وجود دارد. برخی قوانین محیط زیست با معدنکاری در تضاد است اما امروز این موضوع در دنیا حل شده است.
به گفته حسینقلی، 12 درصد از حقوق دولتی برای بازسازی محیط زیست در نظر گرفته شده است، در نتیجه این موضوع به عهده معدنکار نیست بلکه بر عهده سازمان منابع طبیعی و محیط زیست است.
وی تاکید کرد: هیچ جنگی بین معدن و محیط زیست نیست بلکه باید با هم تعامل کرد. محیط زیست باید موارد اجرایی را مشخص کند تا بتوان شاهد کاهش تضادها باشیم.

نظرات
آخرین اخبار