کد خبر: 11975
تاریخ انتشار: 1 اسفند 1400 - 17:49
نویسنده: کریم یلدیز، مترجم لقمان قنبری

فراتاب: کتاب «كُردها در ایران: گذشته، حال و آینده » اثر کریم یلدیز با ترجمه د.لقمان قنبری نویسنده و پژوهشگر کُرد منتشر شد.

به گزارش فراتاب کتاب «کردها در ایران؛ گذشته، حال و اینده»، کریم یلدیز و تانیل بی. تاسی، ترجمەی لقمان قنبری توسط نشر آوا در تهران منتشر گردید.
کتاب «کُردها در ایران: گذشته، حال و آینده»، یکی از آثار تألیفی دو نویسنده و پژوهشگر شهیر «کریم یلدیز» و «تانیل بی. تایسی» است. این کتاب برای نخستین ‌بار در سال 2007 به چاپ رسید و مورد توجه بسیاری از علاقه‌مندان حوزه مطالعات کُردی قرار گرفته است. می‌توان گفت این پژوهش یکی از اولین گزارش¬های جامع در مورد گذشته، حال و آینده کُردها در ایران است. نویسندگان کتاب مروری بر مسائل پیش روی کُردها در داخل کشور ایران و نحوه تأثیرپذیری آنها از تغییرات ژئوپلیتیکی در کشورهای همسایه ایران را ارائه می‌دهند. کریم یلدیز و تانیل بی. تایسی به رابطه ایران با همسایگانش و غرب، پیامدهای به قدرت رسیدن احمدی‌نژاد و تأثیر ساختار قدرت در نظام جمهوری اسلامی بر حقوق بشر، حقوق زنان، حقوق اقلیت¬های قومی و مذهبی پرداخته¬اند. این کتاب با مطالعه کُردهای ایران نه در خلأ، بلکه بر اساس موقعیت مکانی که غالباً در بین رقابت¬های بازیگران همسایه واقع شده¬اند، به بررسی عوامل کلیدی تأثیر گذار بر شکل و محتوای واقعیت کُردهای ایران می‌پردازد.

نظرات
آخرین اخبار