کد خبر: 11796
تاریخ انتشار: 15 شهریور 1400 - 17:10
مصاحبه فراتاب با یکی از کاندیداهای کُرد اهل سنت برای استانداری ...

فراتاب: نخستین استاندار از 31 استاندار کشور از سوی هیات دولت تعیین شد و رایزنی برای انتخاب دیگر استانداران در حال انجام است.

به گزارش فراتاب نخستین استاندار در دولت جدید تعیین شد بر این اساس هیات دولت جناب آقای «صادق خلیلیان» را به عنوان استاندار خوزستان انتخاب کرد.

حال طی روزهای آینده تکلیف تعیین 30 استاندار دیگر نیز مشخص می‌شود. اهمین این موضوع باعث افزایش رقابت‌، گمانه‌زنی‌ها و گرم شدن بازار اخبار و شایعات در فضای سیاسی پایتخت و دیگر استان‌های کشور شده است.

لازم به ذکر است که طی هفته‌های اخیر و پس از انتخاب «شهرام ایرانی» دریادار کُرد سنندجی به سمت فرمانده نیروی دریایی ارتش کشور به فرمان رهبر انقلاب، به نظر می‌رسد تحولی جدی و مهم در سطح مدیریتی کشور، برای استفاده بیشتر از ظرفیت و توان اکثریت شهروندان و نخبگان کشور بخصوص هموطنان اهل سنت در حال روی دادن است.

حمایت مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان نیز از کاندیداتوری آیت‌الله ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری نیز مزید بر علت شده است تا محتملا در دولت سیزدهم گشایش‌های تازه مدیریتی در استفاده از پتانسیل‌های همه شهروندان کشور صورت پذیرد.

آقای رئیسی در مجلس شورای اسلامی و در پاسخ به نقد د.جلال محمودزاده نماینده مهاباد برای عدم معرفی وزیری از جامعه اهل سنت، گفته بود: «درباره استفاده از اقوام و قومیت‌های مختلف در استان‌ها باید بگویم از همه ظرفیت‌ها برای اداره کشور استفاده می‌کنیم. در کشور، استان‌ها، مناطق و قومیت‌های مختلف، ظرفیت‌های ارزشمند و قابل توجهی در میان اهل سنت و جوانان وجود دارد و ما در برابر خانواده‌های اهل سنت و شیعه هر دو مسئولیت داریم. چه تفاوتی دارد جوان برومند کارآمدی در گوشه‌ای از مملکت با مدرک فوق لیسانس یا دکترا بیکار باشد از این قوم یا گویش باشد یا از آن قوم و گویش. دولت رئیس‌جمهور همه مردم است از هر گویش و قوم فرقی ندارد ترک یا لر باشد یا بلوچ و عرب و عجم.»

حال باید دید آیا وعده‌های رئیس جمهور شامل مدیران ارشد استانی و در سطح استانداران نیز خواهد بود یا خیر؟

در همین راستا و طی روزهای اخیر و بر اساس برخی شنیده‌ها و اخبار غیررسمی دست کم نام یکی از مدیران کُرد اهل سنت کشور نیز در برخی لیست‌های غیررسمی منتشر شده وجود دارد؛ امری که اگر به وقوع بپیوندند به معنای انتخاب نخستین استاندار از بین هموطنان اهل سنت کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون است.

در این بین در چند لیست از لیست‌های مختلفی که در برخی کانال‌های خبری و یا گروه‌های سیاسی در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود، نام «حامد قادرمرزی» نماینده سابق کردستان در مجلس شورای اسلامی نیز به چشم می‌خورد.

دکتر قادرمرزی یکی از نمایندگان اسبق استان کردستان در دوره نهم مجلس شورای اسلامی و از اعضای هیات علمی دانشگاه خوارزمی که طی سال‌های اخیر در حوزه مدیریت توسعه روستایی و منطقه‌ای از جمله در سازمان برنامه و بودجه کشور و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ... مشغول به کار بوده است.

در همین زمینه آقای قادرمرزی در گفت‌وگویی کوتاه با خبرنگار گروه سیاسی فراتاب، ضمن تایید این خبر گفت: طی روزهای گذشته صحبت‌هایی با بنده نیز در این زمینه شده است وی افزود امیدوار است تا سرانجام در دولت پیش‌رو برای تحقق شعار «دولت قوی» و نیز در راستای عنایات ویژه مقام معظم رهبری به جامعه اهل سنت کشور، این مهم چه با انتخاب وی یا هر کاندیدای اهل سنت دیگری اتفاق بیافتد.

بازنشر این مطلب با ذکر منبع «فراتاب» بلامانع است

نظرات
آخرین اخبار