کد خبر: 11770
تاریخ انتشار: 20 مرداد 1400 - 18:20
بررسی سوابق و رزومه وزرای پیشنهادی کُردتبار کابینه ابراهیم رئیسی + اسامی کامل وزرای پیشنهادی رئیسی به مجلس

 فراتاب: سرانجام پس از گمانه‌زنی‌های بسیار ابراهیم رئیسی ،رئیس دولت سیزدهم، اسامی وزرای پیشنهادی خود را برای کسب رای اعتماد به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد. وزرای وی که از نظر سیاسی عمدتا از طیف‌های مختلف جریان اصولگرایی هستند.

 

اسامی لیست کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم

  1. وزارت ورزش: حمیدرضا سجادی
  2. وزارت کشور: احمد وحیدی
  3. وزارت اطلاعات: سید اسماعیل خطیب
  4. وزارت نیرو: علی اکبر محرابیان
  5. وزارت خارجه: حسین امیر عبدالهیان
  6. وزارت اقتصاد: سید احسان خاندوزی
  7. وزارت آموزش و پرورش: حسین باغگلی
  8. وزارت میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری: عزت‌الله ضرغامی
  9. وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی: حجت عبدالملکی
  10. وزارت علوم تحقیقات و فناوری: محمدعلی زلفی‌گل
  11. وزارت دفاع: امیر آشتیانی
  12. وزارت کشاورزی: سید جواد ساداتی نژاد
  13. وزارت بهداشت: بهرام عین اللهی
  14. وزارت ارشاد: محمد مهدی اسماعیلی
  15. وزارت صمت: سید رضا فاطمی امین
  16. وزارت نفت: جواد اوجی
  17. وزارت دادگستری: رحیمی
  18. وزارت راه: رستم قاسمی
  19. وزارت ارتباطات: عیسی زارع‌پور

 

وزرای کُردتبار کابینه پیشنهادی ابراهیم رئیسی

به نظر می‌رسد دست‌کم دو نفر از میان وزرای پیشنهادی ابراهیم رئیسی به مجلس شورای اسلامی کردتبار هستند که در ادامه رزومه هریک از آنها مورد بررسی قرار می‌گیرد:

 

1- حجت‌الله عبدالملکی، 40 ساله: وزارت کار

حجت الله عبدالملکی که متولد شهر قروه از توابع استان کردستان است، در حال حاضر معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور بوده و در این حوزه نیز طی چند سال گذشته طرح های مناسبی در راستای اشتغال و خودکفایی مددجویان تحت پوشش کمیته امداد ارائه داده است. وی یکی از جوان‌ترین دانشیاران اقتصاد کشور در سال 1395 بود که در سن 35 سالگی از سوی رهبری به عنوان عضو هیئت امنای کمیته امداد امام خمینی (ره) منصوب شد.

حجت‌الله عبدالملکی در تاریخ چهارم فروردین ماه سال ۱۳۶۰ متولد شده است. وی هم اکنون عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق و معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی است.

عبدالملکی دارای کارشناس ارشد معارف اسلامی و اقتصاد از دانشگاه امام صادق و دکترای اقتصاد از دانشگاه اصفهان است. او بین سال‌های ۸۹ تا ۹۱ عضو هیئت مدیره صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر کشور و از سال ۸۵ تا ۸۸ مشاور وزارت امور اقتصادی و دارایی بوده‌ است.

عبدالملکی پیشنهاد کرده تحت عنوان «انقلاب اقتصادی ۱۴۰۰» تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی آزاد شود و مالک آن زمین‌ها اختیار داشته در آنها هر فعالیت دامی، صنعتی و … انجام دهد. عبدالملکی در یک برنامه تلویزیونی گفته چند جوان ایرانی موفق شده‌اند یک «لامبورگینی ایرانی» تولید کنند.

 

2- عیسی زارع‌پور، 42 ساله: وزارت ارتباطات

عیسی زارع‌پور متولد ۱۳۵۹ در شهرستان اسلام آباد غرب استان کرمانشاه است. وی دارای مدرک کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر- گرایش نرم‌افزار از دانشگاه صنعتی‌شریف است که دکتری خود را با درجه عالی در رشته علوم و مهندسی کامپیوتر _ گرایش شبکه‌های رایانه‌ای از دانشگاه نیوساوت ولز کشور استرالیا (که یکی از ۵۰ دانشگاه برتر جهان) در سال ۱۳۹۴ دریافت کرد.

زارع‌پور دو دوره پسادکتری را به ترتیب در دانشگاه‌های نیوساوت ولز استرالیا و صنعتی شریف در سال‌های ۹۴ و ۹۵ با موفقیت گذارنده است و از سال ۱۳۹۶ عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه علم و صنعت ایران است.

همچنین در سال ۲۰۱۴ در دانشگاه نیوساوت ولز به عنوان مبتکر برتر سال انتخاب شد یکی از طرح‌های پژوهشی وی در همان سال به عنوان برترین طرح آی‌تی دانشجویی در استرالیا شناخته شد.

سوابق اجرایی: بنیان‌گذاری و ریاست مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال‌های ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۰،  عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه علم و صنعت، گروه شبکه‌های کامپیوتری است. همچنین وی مشاور چندین وزیر در دولت‌های نهم و دهم از جمله وزیر ارتباطات، وزیر بهداشت در حوزه آی تی، معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، مجری طرح شبکه ملی فرهنگ جمهوری اسلامی با حکم معاون وقت علمی فناوری رئیس جمهور، عضو کمیسیون ملی یونسکو، نماینده وزارت ارشاد، عضو کمیسیون فناوری دولت در دولت دهم را در کارنامه خود دارد.

  

بازنشر این مطلب با ذکر منبع «فراتاب» بلامانع است

 

نظرات
آخرین اخبار