کد خبر: 11500
تاریخ انتشار: 11 بهمن 1399 - 13:53
کورش معتمدی فعال اقتصادی
کورش معتمدی: نمایشگاه اختصاصی توانمندیهای اقتصادی، بازرگانی و صنعتی جمهوری اسلامی ایران در 18 تا 21 اسفند سالجاری در اربیل پایتخت اقلیم کردستان عراق برگزار خواهد شد.

فراتاب - گروه اقتصادی: روابط اقتصادی ایران و اقلیم کردستان طی دو دهه اخیر، همواره یکی از فاکتورهای موثر بر روابط طرفین و نیز اقتصاد و بخصوص اقتصاد مناطق پیرامونی در دو سوی مرز بوده است. طرفین نیز همواره تاکید بر این داشته‌اند که سطح و حجم روابط خود را گسترش دهند اما در این بین وقوع برخی حوادث و تحولات مانند ظهور داعش و ... باعث کاهش و کم شدن این سطح از روابط شده است. اما طی دو سال اخیر و پس از رفع برخی مشکلات و مسائل بخصوص سیاسی موجود، یکبار دیگر اربیل و تهران خواهان گسترش همکاری‌ها و بخصوص ارتباطات اقتصادی و تجاری شده‌اند.

در این بین اقلیم کردستان عراق برای تجار، بازرگانان، شرکت‌های خدماتی و بخصوص صنایع تولیدی ایران همواره یک بازار جذاب و رو به رشد محسوب شده است. نزدیکی فرهنگ اجتماعی و رفتاری مردم اقلیم کردستان به ایران جذابیت این بازار و علاقه با کالاهای ایرانی را بیشتر کرده است.

یکی از بهترین این راهها اما برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی و گاه عمومی از توانمندی‌های مختلف ایرانیان در این حوزه است.

 

در همین راستا کورش معتمدی یکی از بازرگانان فعال در حوزه صادرات به دو کشور ایران و عراق چنین می‌گوید: طی 7 سالی که از فعالیت‌های اقتصادی و تخصصی بنده در حوزه عراق و بخصوص اقلیم کردستان عراق سپری می‌شود باید تاکید کنم که علاقه طرفین همواره رو به گسترش بیشتر روابط و حجم مبادلات بوده است، البته در این بین نکته مهم و ظریفی وجود دارد و آن هم تلاش برای حضور حرفه‌ای‌تر و با کالاها و خدمات کیفی‌تر است.

 معتمدی که در حوزه نمایشگاه داری دارای سوابق چندی است اضافه می‌کند: طی این سال‌ها فعالیت‌های نمایشگاهی داخلی و خارجی نیز به عنوان مجری اجرایی بوده‌ایم. «شرکت زریان معتمد ایده‌گستر» طی چندین سال در اربیل و سلیمانیه و بغداد به عنوان مجری نمایشگاهی تمام فرایندها رو انجام داده‌ایم و در داخل کشور نیز نمایشگاه‌های سمپوزیوم فولاد و لوازم خانگی را باز به عنوان مجری امور مرتبط را انجام داده‌ایم.

مدیر عامل شرکت زریان معتمد ایده‌گستر اما خبر از برگزاری یک نمایشگاه در اربیل عراق در ماه آینده می‌دهد: «بعد از حدود ۲ سال تلاش مستمر مجوز برگزاری نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و مجوز برگزاری نمایشگاه اختصاصی، تخصصی جمهوری اسلامی ایران در اقلیم کردستان عراق، اربیل را از سازمان توسعه و تجارت ایران دریافت نموده‌ایم و باید این خبر مسرت بخش را بدهم که انشالله این نمایشگاه در تاریخ 18 تا 21 اسفند ماه در پایتخت اقلیم کردستان عراق برگزار می‌شود.

معتمدی در خصوص برنامه‌های مختلف و مرتبط با این نمایشگاه می‌گوید: برنامه‌هایی که برای این نمایشگاه در اربیل مد نظر گرفته شده است عبارتند از:

۱-دعوت از اتاق بازرگانی و تجار برجسته هر صنف اربیل.
۲-دعوت از اتاق بازرگانی و تجار کشور سوریه.و استانهای جنوبی عراق.
۳-تبلیغات گستر ده ای در شبکه های محلی و و پر بیننده اقلیم کردستان .
۴-حدود ۱۰عدد بیلبورد در نقاط مهم اربیل و استانهای همجوار.رادیو و جراید اربیل.
۵-برنامه افتتاحیه با حضور رئیس سازمان توسعه و تجارت ایران و مسئولین مربوطه و حضور مسئولین اقلیم عراق در روز افتتاحیه.
۶-دعوت مدیران غرفه داران برای بازدید از اتاق بازرگانی اربیل.
۷-برگزاری جلسات B2B.
۸-انتخاب غرفه برتر .

 

بازنشر این مطلب با ذکر منبع «فراتاب» بلامانع است

نظرات
آخرین اخبار