کد خبر: 11063
تاریخ انتشار: 13 آبان 1398 - 14:50
احسان حدادی تصمیم بزرگی گرفته و می خواهد با سفر به سراسر کشور، باعث رشد دوومیدانی در ایران شود.

فراتاب - گروه ورزش:  احسان حدادی که به عنوان امید مدال رشته دوومیدانی در سال المپیک بیش از سایر ورزشکاران مورد توجه است و همه تمرینات و عملکرد او را خیلی ریزبینانه زیر نظر دارند، تصمیم گرفته با ایده ای که در سر دارد، دوومیدانی و به ویژه پرتاب دیسک را در سراسر ایران فعال کند.


نایب قهرمان المپیک لندن که در ۳۴ سالگی همچنان با انگیزه بالا به ورزش حرفه‌ای ادامه می‌دهد، در همین یکی، ۲ روز تور ایرانگردی خود را آغاز می کند تا بتواند طی یکی، ۲ سال آینده سراسر ایران و حتی نقاط مرزی را هم گشت بزند و برای همه استعدادهای این رشته کلاس آموزشی برگزار کند.


مدت‌هاست که حدادی ایده ایجاد یک آکادمی در ایران را مطرح کرده و می‌گوید نیاز به کمک مسئولان عالی رتبه ورزش دارد، اما به نظر می رسد ایده جدید او از جایی شکل گرفته که قهرمان پرتاب دیسک ایران در کشورهای خارجی با درخواست پرتابگران کشورهای دیگر مواجه شده که دقایقی برای آن‌ها صحبت کند و حتی به صورت عملی به آن‌ها تکنیک‌های پرتاب را بیاموزد. این اتفاق قبلا در کشورهای مختلف رخ داده و نمونه آن همزمان شدن اردوی حدادی با پرتابگران چینی در آمریکا بود که باعث شده بود چینی‌ها از بودن کنار نایب قهرمان المپیک 2012 بهره کامل را ببرند. در همین مسابقات جهانی 2019 قطر هم حدادی به درخواست ورزشکاران قطری پاسخ مثبت داد و دقایقی برای آن‌ها به صحبت پرداخت تا راه گام برداشتن در مسیر موفقیت را به آن‌ها بگوید.


در همین رابطه دقایقی با احسان حدادی قبل از اولین سفرش در مسیر جدیدی که انتخاب کرده، همکلام شدیم. او می خواهد به عنوان اولین شهر از ایران به مشهد برود و طی یک هفته آینده شهرهای مختلفی در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی کلاس آموزشی برگزار کند.

 

این پروژه یکی، ۲ سال طول می کشد


با اینکه باید به تمرینات خودم در سال حساسی که برای حضور در المپیک در پیش دارم، برسم؛ اما همزمان می توانم آموزش به نوجوانان و جوانان مستعد در استان های مختلف را هم انجام دهم. سعی می کنم در کنار آن ها تمریناتم را هم انجام دهم و علاوه بر آموزش بدن خودم را نیز آماده نگه دارم. این پروژه در یک مدت زمان کوتاه به پایان نخواهد رسید و حداقل یکی، ۲ سال طول می کشد. می خواهم به سراسر ایران سفر کنم و در اولین سفر راهی خراسان خواهم شد.

 

کلاس‌ها بیشتر جنبه انگیزشی دارد


با هماهنگی هیات‌های استانی این کلاس‌ها را برگزار می‌کنیم و هر کلاس ما ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر ظرفیت دارد. این موضوع بستگی به تعداد ورزشکاران و استعدادهای موجود آن شهر یا استان در دوومیدانی دارد. البته بیشتر کلاس‌هایی که برگزار می‌کنیم، جنبه انگیزشی دارد چون شاید طی یکی، ۲ روز نتوان تکنیک‌های پرتاب را به یک نوجوان یاد داد. به هر حال مدت هاست که این کار را در ذهنم داشتم و حالا فرصتی شده تا آن را اجرایی کنم تا کمکی به رشد استعدادهای دوومیدانی کرده باشم.


تا الان خارجی‌ها بیشتر از من استفاده کردند


من وقتی دیدم به هر کشوری که می‌روم، آن‌ها از من استفاده می‌کنند و هنگام تمرین یا استراحت از من می‌خواهند به ورزشکاران آن کشور آموزش دهم، گفتم که بهتر است وقتم را برای کشور خودم بگذارم. چه در آمریکا، چه در قطر و کشورهای دیگر این اتفاق بارها برای من افتاده و آن‌ها تا سر تمرین مرا می بینند، از من می خواهند که تجربیاتم را در اختیارشان قرار دهم. حالا قصد دارم اول از همه به استعدادهای کشور خودم پرتاب را یاد بدهم.


قرار نیست از کسی پول بگیریم


اصلا قرار نیست از کسی پول بگیریم. اتفاقا هدف ما این است که خیلی از استعدادهای مناطق محروم هم بتوانند در این کلاس‌ها حاضر شوند و شاید این اتفاق یک جرقه برای شکوفا شدن آن‌ها باشد. هدف ما از این کار اصلا بحث های مالی نیست و می خواهیم در دورترین نقاط هم همه نوجوانان و جوانان خیلی دقیق و خوب با دوومیدانی آشنا شوند. نمی خواهم کسی بگوید به خاطر پول نمی تواند وارد ورزش شود.


بتوانم، کفش و دیسک هم به نوجوانان می‌دهم


حتی من وظیفه خودم می‌دانم در صورت جذب یک اسپانسر برای نوجوانان و جوانانی که در مناطق محروم هستند، اقلام دوومیدانی مثل دیسک یا کفش هم تهیه کنم. امیدوارم با این کار بتوانم خدمتی به دوومیدانی ایران بکنم. به هر حال با تجربه‌ای که دارم، می‌دانم کدام ورزشکار استعداد درخشش در کدام رشته را دارد. می‌توانم نوجوانان را راهنمایی کنم تا در مسیر درست گام بردارند. / ورزش سه

نظرات
آخرین اخبار