‍ کنترل تورم و کاهش بیکاری اولویت اول فرمانداران باشد | فراتاب
کد خبر: 10839
تاریخ انتشار: 25 مهر 1398 - 20:20
دو موضوع کنترل تورم و کاهش بیکاری در اولویت اند فرمانداران به گوش باشید

 فراتاب-کرمانشاه هدایت حاتمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه تاکید کرد: دو‌موضوع کنترل تورم و ایجاد اشتغال در اولویت فرمانداران استان قرار داشته باشد.کاهش سه درصدی نرخ بیکاری در استان منتج به ایجاد بیست هزار شغل خالص می شود و تحقق أین هدف نیاز به جدیت کارگروه اشتغال در شهرستانها دارد.

یکی از مقولات مهم در استان تورم است. در شهریور و‌مرداد رتبه ما ۲۳ شده است و از اولین استان کشور ۱۵درصد فاصله گرفته ایم فرمانداری ها جلسات اشتغال را جدی تر برگزار کرده و پیگیری کنندو به ثبت اشتغال ایجادی در سامانه رصد توجه داشته باشند.. 

بهبود فضای کسب و کار را دنبال می کنیم .در هفته دولت، استان به سامانه ای متصل شد که تمامی پروژه های سرمایه گذاری در آن ثبت می شود چرا که به شفافیت و تسریع کار کمک می کند.نتظار میرود که فرمانداران روی برخی کالاها بخصوص قیمت گوشت، رستوران ها و هتل ها نظارت داشته باشند. امسال سه درصد نرخ بیکاری را بعنوان گام مهم مد نظر گرفته ایم. باید برای آن شصت هزار شغل بطور ناخالص ایجاد کنیم.در برخی شهرستانها تحقق اهداف مناسب بوده است.کتاب اشتغال را بزودی منتشر می کنیم. 

توسعه بازار محصولات برای فرمانداران مهم باشد چرا که تولید باید بازار داشته باشد . توسعه صادرات و تجارت خارجی هم برای استان اهمیت دارد. برای این منظور توسعه زیرساخت گمرکات در دستور کار ماست.

 از ابتدای سال در استان ۷۶جلسه ستاد تسهیل در هفت ماه برای احیای واحدهای راکد برگزار شده است.فرماندران نیز حداقل هفته ای یک بار جلسات کارشناسی و پیگیری تسهیل را در قالب کمیته ای داشته باشند.

همه فرمانداران کار سرمایه گذار را جدی بگیریم.به موضوع جذب سرمایه گذار توجه کنیم  در یک سال گذشته نزدیک به ۸۵۰میلیارد تومان تامین منابع مالی ارزا قیمت داشته ایم که تقریبا در کشور بی نظیر بوده است و شرایط برای سرمایه گذاری فراهم است در هر شهرستان حداقل دو پروژه را برای تحرک توسعه شهرستان معرفی و پیگیری کنید.

فرمانداران به ظرفیت سازی های جدید اهمیت دهند.در غالب موارد از سدهای ما برای اراضی پایین دست استفاده نشده است.سرمایه گذاری در حوزه های فرهنگ و هنر و لجستیک و ورزش برای رفع مشکلات اجتماعی و اشتغال موثر است و از هیچیک نباید غفلت کنیم توسعه گلخانه ها بسیار مهم است و در استان از متوسط کشور عقبیم که نیاز است فرمانداران محترم سرمایه گذاران را به این سمت هدایت کنند.

شهرک های صنعتی اعتبارات خوبی دریافت کرده اند وایجاد شهرک های کشاورزی در استان یک ظرفیت اند که می تواند بسیار اشتغالزا باشد و به زودی تفاهم خوبی را در این زمینه شکل خواهیم داد.

در بحث محرومیت زدایی با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیادهای موثر برای ایجاد پانزده هزار شغل در مناطق روستایی و حتی حاشیه شهرها توافق کرده ایم.فرمانداران تلاش خود را برای تحقق أین هدف بکار گیرند.

 

بازنشر این مطلب با ذکر منبع «فراتاب» بلامانع است 

 

 

نظرات
آخرین اخبار