کد خبر: 10778
تاریخ انتشار: 20 مهر 1398 - 18:50
خبرگزاری سانا از انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در اطراف زندان مرکزی شهر حسکه در شمال شرق این کشور که حاوی صدها داعشی است، خبر داد.

فراتاب - گروه بین‌الملل: به گزارش خبرگزاری سانا، این زندان که در کنترل نیروهای دمکراتیک سوریه قرار دارد و شمار زیادی از عناصر گروهک تروریستی داعش در آن زندانی هستند، بامداد امروز شنبه منفجر شد.

این دومین انفجار در استان حسکه است. روز جمعه نیز، انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در شهر قامشلو در این استان چند کشته و زخمی برجا گذاشت.

شهرهای قامشلو و الحسکه روز جمعه نیز شاهد تظاهرات گسترده در محکومیت تجاوز ارتش ترکیه به خاک سوریه بودند.

ترکیه چهارشنبه گذشته از آغاز عملیات نظامی تحت عنوان چشمه صلح در شمال سوریه خبر داد و حدود شش ساعت پس از آن نیروهای زمینی ارتش این کشور نیز وارد خاک سوریه شدند.

اردوغان حمعه شب در نخستین سخنرانی پس از آغاز عملیات "چشمه صلح" که از روز چهارشنبه در شمال سوریه آغاز شده است، توقف عملیات علیه گروه‌هایی که آنها را تروریست می‌خواند، رد کرد.

دولت سوریه با انتقاد شدید از این اقدام ترکیه آن را اشغالگری جدید خوانده است.

پیشتر، ارتش ترکیه در دو عملیات سپر فرات (۳ شهریور ۹۵ تا ۹ فروردین ۹۶) و عملیات شاخه زیتون (۳۰ دیماه ۹۶ تا ۴ فروردین ۹۷) با همکاری گروه‌های تروریستی مورد حمایت خود، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله شهرهای الباب، اعزاز، جرابلس و عفرین در شمال این کشور را تصرف کرده بود.

 

نظرات
آخرین اخبار