راه اندازی دوازدهمین مرکز کاشت حلزونی در کرمانشاه | فراتاب
کد خبر: 10744
تاریخ انتشار: 18 مهر 1398 - 08:00
دوازدهمین مرکز کاشت حلزون شنوایی ایران در کرمانشاه روز چهارشنبه در بیمارستان امام خمینی (ره) کرمانشاه راه‌اندازی شد.

 فراتاب -کرمانشاه مرکز کاشت حلزون شنوایی در بیمارستان امام‌خمینی (ره) به عنوان مجری  انجام  شد این مرکز، دارای اتاق عمل، بخش و درمانگاه ویژه بیماران کاشت است و اولین مرکز برای غرب کشور معرفی و از طریق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به استان‌های همجوار ایلام، لرستان و کردستان ابلاغ شده است.

ناشنوایان و بیماران دارای کاهش شدید شنوایی می‌توانند با مراجعه به بیمارستان امام خمینی (ره) کرمانشاه مقدمات ثبت‌نام و تشکیل پرونده را انجام دهند باتوجه به هزینه بالای کاشت حلزون بیماران چنانچه قبل از سه سالگی پرونده تشکیل دهند از یارانه دولتی برخوردار خواهند بود.

 رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه در مراسم راه‌اندازی این مرکز از کاشت حلزون به عنوان یکی از رشته‌های تخصصی و مورد نیاز استان نام برد و گفت: با پیگیری‌های فراوان، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مرداد ماه امسال موافقت خود را با ایجاد مرکز کاشت حلزون شنوایی در کرمانشاه اعلام کرد.

او گفت :از ۶ سال گذشته تاکنون هیچ مجوزی برای راه اندازی مرکز کاشت حلزون شنوایی در کشور صادر نشده است، فاصله بین راه‌اندازی یازدهمین مرکز با دوازهمین حدود ۶ سال است و امروز با همت اساتید این رشته شاهد راه‌اندازی این مرکز هستیم با این امکان پیشرفته پزشکی، خدمات کاشت حلزون به ناشنواهای مطلق در سنین مختلف بخصوص کودکان ارایه می‌شود.

 

 

 بازنشر این مطلب با ذکر منبع «فراتاب» بلامانع است.

 

 

 

 

نظرات
آخرین اخبار