چند کودک و نوجوان کرمانشاهی امسال نتوانستند راهی مدرسه شوند؟ | فراتاب
کد خبر: 10631
تاریخ انتشار: 12 مهر 1398 - 19:30
گزارش خبری فراتاب از غیبت ناخواسته بر سرکلاس های درس
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت در سال تحصیلی جاری در مقطع سنی 6 تا 11ساله در استان تعداد 2757 کودک ازآمار ثبت نامیها کمتر است که برخی مهاجرت کرده اند و برخی هم از تحصیل باز مانده اند

فراتاب- کرمانشاه: آموزش و پرورش برای همه افراد یک جامعه و میزان باسوادی و بی سوادی در جوامع یکی از شاخص های بنیادین و اساسی بررسی و طبقه بندی جوامع از منظر شاخص های توسعه است. موضوعی که اینک دغدغه ای جهانی به شمار می رود.

در حقیقت تصور اینکه فردی بدون سواد خواندن و نوشتن و سپس مهارت تخصصی بتواند در جهان امروز، چه از منظر فردی و چه از منظر خانوادگی و اجتماعی یک انسان موفق باشد، تصوری محال به نظر می رسد.

به همین دلیل حساسیت ها بر سر اینکه چه میزان از کودکان دارای شرایط نامناسب در شهرها و مناطق مختلف با خطر نرفتن اجباری به سر کلاس درس وجود دارند، همواره بسیار بالاست و دولت نیز به این منظور برنامه هایی را داشته است.

در این چارچوب یزدان پناه، مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در گقت و گویی رسانه ای خبر داده است که تعداد ۲۷۵۷ کودک کرمانشاهی در سال تحصیلی جدید، در مدارس ثبت‌نام نکرده اند و همچنین بیش از هزار کودک 6 تا 11 ساله در کرمانشاه از تحصیل بازمانده‌اند

در همین رابطه وی افزود: طبق آمار برای سال تحصیلی جدید باید 177هزارو 278  کودک بین شش تا یازده سال در مدارس استان ثبت نام می‌کردند، اما تعداد کل ثبت نامی‌ها ۱۷۴ هزار و ۵۲۱ نفر بودکه از این تعداد ۵۱۰ نفر، کودکانی هستند که بنا به دلیل شغل والدین از کرمانشاه مهاجرت کرده‌اند۱۰۴۷ نفر هم، کودکانی هستند که از وضعیتشان به عنوان بازماندگان از تحصیل با خبریم مکانشان معلوم است تعداد ۱۲۰۰ نفر هم، کودکانی هستند که نام، نام خانوادگی و نام پدر آنها را داریم، اما دقیقا نمی‌دانیم اکنون کجا هستند!

 

باز نشر مطلب با ذکر منبع «فراتاب» بلامانع است.

نظرات
آخرین اخبار