آیا با آمریکا بازی کنیم ؟ | فراتاب
کد خبر: 9820
تاریخ انتشار: 5 شهریور 1398 - 19:00
فلاحت پیشه وضعیت مذاکره با آمریکا را به روزگار کره ی شمالی تشبیه کرد و آن را یک بازی نامید

فراتاب - گروه سیاسی: یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به صحبت‌های اخیر رئیس جمهوری فرانسه تاکید کرد که ارزش مشوق‌های مکرون در حد یکسری پیش‌شرط‌های ناکافی است، نه نتیجه مذاکره احتمالی.حشمت‌الله فلاحت پیشه در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت: «هر گونه مذاکره هسته‌ای پیش از برداشتن گام سوم در ایران، نتیجه‌ای بهتر از بازی آمریکا با کره شمالی نخواهد داشت. ارزش مشوق‌های مکرون در حد یکسری پیش‌شرط‌های ناکافی است، نه نتیجه مذاکره احتمالی.»

یکشنبه گذشته وزیر خارجه در سفری از پیش اعلام‌نشده به فرانسه سفر کرد و در محل نشست گروه ۷ حضور یافت که سخنگوی وزارت خارجه این سفر را در راستای بررسی مجدد جزئیات بسته پیشنهادی فرانسه اعلام کرد.

به دنبال این سفر، مکرون رئیس‌ جمهوری فرانسه در یک کنفرانس خبری مشترک با همتای آمریکایی خود ضمن ابراز امیدواری نسبت به اینکه روحانی و ترامپ طی هفته‌های آتی موفق به برگزاری نشست شوند، گفت: ما شرایط دیدار میان ترامپ و روحانی را مهیا کرده و حصول به توافقی احتمالی را ممکن ساختیم.

البته نماینده ی اسلام آباد غرب و دالاهو، تنها کسی نیست که درباره ی تمایل ماکرون و ترامپ به دبدار با رییس جمهور ایران سخن گفته است. در رابطه با امکان دیدار حسن روحانی و دونالد ترامپ گمانه زنی هایی شده است، اما به نظر نمی رسد دولت و دستگاه دیپلماسی در این رابطه اختیاری داشته باشند و همچنان با توجه به وجود تحریم ها و اصرار ایالات متحده در ادامه ی این روند از یک سو و فشار افکار عمومی ایران به ویژه اصولگرایان، از سوی دیگر، چشم انداز روشنی برای تلاش چند روز اخیر امانوئل ماکرون در حل این بحران وجود ندارد.

نظرات
آخرین اخبار