اهمیت صنایع دفاعی در روزگار تحریم های ابرقدرت جنگ طلب دنیا «آمریکا» | فراتاب
کد خبر: 9727
تاریخ انتشار: 2 شهریور 1398 - 11:20

فراتاب - گروه سیاسی: حسن روحانی در مراسم گرامیداشت روز صنعت دفاعی که با حضور مسئولان عالی رتبه ی کشوری و لشکری برگزار شد ضمن رونمایی از سامانه ی پدافند هوایی موسوم به «باور373» اظهار داشت: امیدوارم روابط ایذان با همه ی کشورهای دوست، از لحاظ سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، امنیتی و دفاعی، روز به روز مستحکم تر از گذشته شود.

روحانی با بیان اینکه آمریکا از سال 96 توطئه ی جدیدی را علیه جمهوری اسلامی ایران آغاز کرده است، گفت: آنها در ابتدا دنبال برنامه ریزی برای ایجاد جنگ روانی و سیاسی علیه ملت بودند و سپس به جنگ اقتصادی روی آوردند، به گونه ای که فشار اقتصادی شدیدی را با خروج از برجام، که به معنای عهدشکنی و تروریسم اقتصادی بود، علیه ملت ایران رقم زدند.

رییس جمهور ادامه داد: وزیر امور خارجه ی آمریکا همین دو روز قبل در سازمان ملل با نگرانی اظهار کرد که اگر برجام باقی بماند، سال آینده تحریم های تسلیحاتی علیه ایران برداشته می شود و این کشور می تواند سلاح بخرد.

رییس دولت با اشاره به تمام سختی های ناشی از فشارهای همه جانبه ی آمریکا به کشور و مردم ایران، گفت: امروز شاخص های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در وضعیت بهتری است به گونه ای که، سال گذشته در بنزین قدرت صادرات نداشتیم اما امروز صادر کننده بنزین و گازوئیل هستیم. گاز را به کشورهای مختلف صادر می‌کنیم و در زمینه‌های مختلف پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای داشته‌ایم. امروز تابستانی را پشت سر می‌گذاریم که یک روز قطعی برق در کشور نداشتیم و با وجود بارش‌ها و با تقویت فرهنگ صرفه‌جویی، مردم کشور مشکل آب نداشتیم.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به آمریکایی‌ها که به بهانه‌های مختلف سعی در حضور بیشتر در منطقه دارند، گفت: شما به مردم منطقه دروغ گفتید، شما می‌خواستید تروریست‌ها را در منطقه ما نگه دارید اما موفق نشدید در حمایت از رژیم صهیونیستی اشغالگر نیز موفق نشدید. دروغ گفتید که از عراق خارج می‌شوید، دروغ گفتید که از خلیج فارس بیرون می‌روید. از افغانستان خارج نشدید هر چند که وعده دروغ داده بودید. شما در منطقه کمک کار متجاوزین و متخلفین بودید، شما از سال 2000 تا کنون در منطقه و در کشورهایی همچون افغانستان، لبنان، سوریه، یمن و عراق چه کاری کرده‌اید جز اینکه هر روز مشکلی بر مشکلات افزودید. روحانی تصریح کرد:  تفکر آمریکایی‌ها این است. آنها می‌گویند اگر بخواهیم نفت بخریم و آن را از تنگه هرمز عبور دهیم، امنیت تنگه را برقرار می‌کنیم و اگر منافع ما نباشد، کاری به آن نداریم و دیگران اگر می‌خواهند نفت ببرند امنیت را خودشان باید تأمین کنند. اما ما می‌گوییم آبراه ‌های بین‌المللی باید برای همه امن باشد. در باب‌المندب ما منجی کشتی‌های عبوری بودیم. رئیس جمهور تأکید کرد: در برابر زورگویی باید تمام قدرت خود را بکار بگیریم، اینجا دیگر میز مذاکره جواب نمی‌دهد. وقتی دشمن از موشک و هواپیما علیه ما استفاده می‌کند، ما هم باید به دنبال باور قدرت نظامی خود باشیم و اینجاست که به «باور 373» نیاز داریم و باید سیستم قدرتمندی بسازیم که حرکت دشمن را رصد کند و سیستم نظامی آن را قفل کنیم و با موشک آن را هدف قرار دهیم و از کار بیندازیم.

 

نظرات
آخرین اخبار