کد خبر: 9684
تاریخ انتشار: 31 مرداد 1398 - 02:10
در راستای حمایت از گوجه فرنگی کاران کردستانی صورت گرفت؛
همزمان با برداشت محصول گوجه فرنگی از مزارع استان کردستان و کاهش قیمت آن در بازار، تعاونی روستایی این استان اقدام به خرید حمایتی گوجه فرنگی از کشاورزان کرد.

فراتاب- مدیر تعاون روستایی کردستان اظهار کرد: با توجه به کاهش قیمت گوجه فرنگی و به منظور جلوگیری از ضرر و زیان کشاورزان و از بین رفتن انگیزه تولید این محصول، سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران به نمایندگی از دولت اقدام به خرید حمایتی محصول کشاورزان می کند.

وی گفت:‌ خرید حمایتی گوجه فرنگی از روز شنبه دوم شهریور ماه با نرخ مصوب برابر دستور العمل های ابلاغی آغاز می شود.

پیمان اسکندری در همین رابطه افزود: به تبع آن سازمان تعاون روستائی استان های هدف نیز از جمله استان کردستان نسبت به خرید حمایتی گوجه فرنگی در قالب ساز و کار تعریف شده اقدام خواهند کرد.

به گفته مدیر تعاون روستائی کردستان در همین راستا این تعاونی نسبت به خرید با رعایت سقف قیمت هزار و ۱۵۰ تومان به ازای هر کیلوگرم محصول با سبد یکبار مصرف تحویل درب کارخانه (مرکز خرید) اقدام کرده و بهای محصول خریداری شده را به حساب کشاورز واریز می کند.

اسکندری خاطرنشان کرد در حال حاضر کشت گوجه فرنگی برابر اعلام سازمان جهاد کشاورزی استان در سطح زیر کشت هزار و ۸۰۰ هکتار انجام شده و پیش بینی محصول تولیدی ۱۲۰ هزار تن است و با این حساب میزان تولید در هر هکتار تقریبا ۶۶.۶ تن است.

نظرات
آخرین اخبار