تحلیلی بر بازار سکه و طلا در هفته گذشته | فراتاب
کد خبر: 9578
تاریخ انتشار: 26 مرداد 1398 - 01:30
یک کارشناس بازار طلا و سکه با بیان اینکه حباب سکه های ریز در حال تخلیه است، گفت: با وجود رشد ۲۰ دلاری انس جهانی، طلا و سکه به واسطه ثبات بازار ارز افزایش قیمتی نداشت و حباب سکه به محدوده ۸۰ هزار تومان رسید.

فراتاب-گروه اقتصادی:محمد کشتی آرای در رابطه با بازار طلا و سکه گفت: در یک هفته گذشته بیشترین تغییر و نوسان برای انس جهانی به ثبت رسیده و این در حالی است که از حدود ۲۰ روز پیش روند صعودی ارزش انس جهانی آغاز شده است.
این کارشناس بازار طلا و سکه با اشاره به اینکه طی یک هفته گذشته ارزش انس جهانی ۲۰ دلار رشد کرده است، تاکید کرد: ارزش انس جهانی در ابتدای هفته ۱۴۹۷دلار و در آخر هفته به ۱۵۱۸ دلار رسید که بررسی‌ها حکایت از آن دارد رقم فعلی انس جهانی از سال ۲۰۱۳ تا به امروز بی سابقه بوده است.
وی ادامه داد: در شرایطی که انس جهانی نوسانات قابل توجهی را تجربه کرد، بازار ارز شرایط با ثبات همراه با کاهش نسبی را پشت سر گذاشت و ارزش دلار ۵۰تومان طی یک هفته کاهش یافته است.
کشتی آرای خاطرنشان کرد: بررسی قیمت طلا و انواع سکه در بازار نشان از آن دارد که میزان تقاضا در کنار میزان سرمایه گذاری در بازار طلا و سکه کاهش یافته و بازار به سمت ثبات سوق پیدا کرده است.
وی تصریح کرد: در یک هفته گذشته میزان حباب سکه تا ۸۰هزارتومان کاهش داشته و این موضوع طی سه سال گذشته بی سابقه بوده است و در کنار این مهم حباب نیم سکه و ربع سکه در حال تخلیه شدن است.
این کارشناس در رابطه با قیمت نهایی طلا و سکه در هفته گذشته خاطرنشان کرد: هر قطعه سکه تمام طرح قدیم ۴ میلیون و ۱۰۰، سکه تمام طرح جدید ۴ میلیون و ۱۸۵، نیم سکه ۲ میلیون و ۱۹۰، ربع سکه یک میلیون و ۳۹۰، سکه یک گرمی ۹۷۰، هر مثقال طلای خام ۱۷ عیار یک میلیون و ۸۰۵ و هر گرم طلای خام ۱۸ عیار ۴۱۶هزار و ۶۰۰ تومان است./ایسنا

 

نظرات
آخرین اخبار