کد خبر: 9560
تاریخ انتشار: 25 مرداد 1398 - 17:20
نهمین دوره از جشنواره بین المللی «دف، نوای رحمت»، با طنین نوای دف در زیر باران و در شهر «سنندج» آغاز شد.

 

به گزارش فراتاب- عصر روز سه شنبه نوای خوش دف و آوای سماع در پارک استقلال شهر سنندج طنین انداخت تا صدای زنگ آغاز نهمین جشنواره بین المللی «دف، نوای رحمت» در مرکز دف جهان به صدا درآید.

در ششمین دوره از این جشنواره بود که گردهمایی 1000 دف نواز در عمارت «خسروآباد» شهر سنندج اتفاقی کم نظیر را رقم زد و باعث شد «دف» در بعد بین المللی مورد توجه قرار بگیرد، همین موضوع دلیلی شد تا دف، جهانی شود و کردستان به عنوان پایتخت جهانی دف معرفی شود.

مولوی دف را رونق سماع می انگارد:"زان رونق هر سماع آواز دف است،زان است که دف زخم و ستم را هدف است".  دف و دف زنی از روزگاران پیشین همواره با کردستانی ها بوده است و مایه آفریدن شور و سماع در میان دراویش و ذاکران بوده است از همین روی جشنواره «دف، نوای رحمت» همواره با استقبال گسترده مردم این دیار روبرو بوده است.

دف یک ساز عرفانی است که نواختن آن، چرخزنی های عارفانه را به همراه دارد و هر شنونده ای را به وجد و خروش می آورد، اینک این آوا به مدت سه روز در سنندج نواخته خواهد شد تا عاشقان اهل طریقت از هر سن و سالی در آن شرکت جویند.

این جشنواره که به مدت سه روز برگزار خواهد شد شامل سه بخش بین المللی، سراسری و جنبی است و هدف آن رساندن پیام صلح و دوستی به تمام جهان و ترویج و تقویت دوستی و همگرایی فرهنگی و هنری بین هنرمندان و معرفی پتانسیل های هنری و فرهنگی استان کردستان است.

جشنواره «دف، نوای رحمت» از 22 تا 24 مرداد ماه با حضور 250 هنرمند از 30 استان کشور و چند گروه خارجی در شهر سنندج در جریان خواهد بود.

بازنشر این مطلب با ذکر منبع «فراتاب» بلامانع است

نظرات
آخرین اخبار