پرداخت بیش از ٤ میلیارد دلار تسهیلات توسط بانک صادرات به صندوق توسعه ملی | فراتاب
کد خبر: 9543
تاریخ انتشار: 24 مرداد 1398 - 06:30
طی هفت سال گذشته؛
سهم بانک صادرات ایران در عاملیت تسهیلات صندوق توسعه ملی در هفت سال گذشته به چهار میلیارد و ٦٧ میلیون دلار رسید.

فراتاب-گروه اقتصادی:بانک صادرات ایران از سال ۱۳۹۰ تا پایان سال گذشته، سهم چهار میلیارد و ۶۷میلیون دلاری در قراردادهای عاملیت ارزی منعقد شده توسط صندوق توسعه ملی با بانک های عامل داشته است.

آمارهای عملکردی صندوق توسعه ملی نشان‌می‌دهد عملکرد این صندوق در حوزه تسهیلات ارزی طی سال ٩٧ حاکی از این است که بانک صادرات ایران در این سال گذشته ۵۰۰ میلیون دلار اعتبار نزد صندوق توسعه ملی داشته، در حالی که این رقم در سال قبل از آن (سال ٩٦) صفر بوده است

بررسی عملکرد تسهیلات ارزی صندوق توسعه ملی به تفکیک بانک‌های عامل در سال ۱۳۹۷ نیز حاکی از آن است که بانک صادرات ایران موفق شده در این مدت طی سه فقره، ۱۳۹ میلیون دلار تسهیلات به متقاضیان پرداخت کند.

جدول مجموع قراردادهای سپرده گذاری ریالی منعقده به تفکیک بانک و بخش های اقتصادی صندوق توسعه ملی نیز نشان می‌دهد سهم بانک صادرات ایران از کل حجم تسهیلات، دو هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال بوده که دو هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال آن به بخش صنعت و معدن پرداخت شده است. مابقی این تسهیلات نیز در بخش گردشگری تخصیص یافته است.

بخش دیگری از گزارش عملکرد صندوق توسعه ملی به توزیع مبالغ تخصیص داده شده در سال ۱۳۹۷ به متقاضیان توسط بانک‌ها از محل قرارداد‌های سپرده‌گذاری ریالی از منظر بانک سپرده‌پذیر و بخش اقتصادی است.

در این قسمت مشخص شده است که سهم بانک صادرات از این منابع، یک هزار و ۹۵ میلیارد ریال بوده که از این رقم ۵۵۵میلیارد ریال به سرمایه در گردش بخش صنعت و معدن و مابقی به طرح های این بخش پرداخت شده است.

جدول مجموع طرح های اعلام وصول شده و مسدود شده صندوق توسعه ملی به تفکیک بانک عامل از ابتدای تأسیس تا پایان سال ۱۳۹۷ نیز این طور روایت می‌کند که سهم بانک صادرات ایران از این مبالغ، مسدود شدن یک میلیارد و ۹۰۲ میلیون دلار به نفع متقاضیان بوده است.

 

نظرات
آخرین اخبار