مخالفان برجام در کمیسیون امنیت ملی مجلس در رای‌گیری CFT آبستراکسیون کردند | فراتاب
کد خبر: 8420
تاریخ انتشار: 7 خرداد 1397 - 01:20
رحیمی:
یک عضو کمیسیون امنیت ملی از آبستراکسیون تعدادی از اعضای کمیسیون امنیت ملی در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد و گفت که این کار برای عدم رای‌گیری درباره لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT ) انجام شد.

فراتاب / سیاسی - علیرضا رحیمی در مطلبی در صفحه توئیتر خود نوشت: «اولین آبستراکسیون (نصاب‌شکنی) در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در دوره دهم مجلس توسط مخالفان برجام رقم خورد. امروز در لحظه رای‌گیری برای کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم با آبستراکسیون پنج نفر از اعضا رای‌گیری انجام نشد. 14 عضو آماده اعلام رای مثبت به کنوانسیون بود و 14 عضو هم غایب بودند.»

آبستراکسیون کاری است که عده‌ای انجام می‌دهند تا جلسه رای‌گیری از حد نصاب بیفتد که به گفته علیرضا رحیمی، این کار در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی انجام شده است.

مجلس در هفته گذشته وارد بررسی کلیات لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم شد که به دلیل مخالفت تعدادی از اعضای فراکسیون نمایندگان ولایی و راه انداختن جنجال در مجلس و در نهایت با نظر رییس مجلس و رای نمایندگان،‌ این لایحه به کمیسیون امنیت ملی برای بررسی بیشتر ارجاع شد چون کمیسیون امنیت ملی هیچ گزارشی در مورد این لایحه به مجلس ارائه نداده بود.

رییس مجلس تاکید کرده بود که کمیسیون امنیت ملی هر چه سریعتر گزارش خود را به صحن علنی ارائه کند تا مجلس وارد بررسی کلیات و جزئیات این لایحه شود.

ایسنا

نظرات
آخرین اخبار