شرایط و میزان تامین ارز رانندگان بین المللی ابلاغ شد | فراتاب
کد خبر: 8265
تاریخ انتشار: 2 خرداد 1397 - 15:00
بر اساس مقررات جدید ارزی؛

 

فراتاب - گروه اقتصادی: بانک مرکزی در بخشنامه ای به شبکه بانکی شرایط تأمین، انتقال ‏‏‏و پرداخت ارز رانندگان حمل و نقل بین المللی و ترانزیت را ابلاغ کرد، بر این اساس رانندگان بین المللی به نرخ روز اعلامی از سوی بانک مرکزی و با احتساب کارمزدهای متعلقه ارز دریافت می کنند.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، پیرو بخشنامه شماره 15244‏‏‏/97 مورخ 25‏‏‏/1‏‏‏/1397 در خصوص تأمین ارز بابت مصارف ارزی خدماتی مورد نیاز متقاضیان، موارد زیر در رابطه با نحوه تأمین، انتقال ‏‏‏/ پرداخت ارز (به صورت اسکناس) بابت رانندگان بخش حمل و نقل بین‌المللی و ترانزیت، موضوع بند (10) بخشنامه مذکور برای اجرا ابلاغ می شود:

1‏‏‏- تأمین و انتقال ‏‏‏/ پرداخت ارز بابت رانندگان کامیون‌های ایرانی به منظور خروج از کشور به شرح جدول پیوست،‌ به نرخ روز اعلامی از سوی این بانک و با احتساب کارمزدهای متعلقه (موضوع نامه‌ شماره 23987‏‏/97 مورخ 1‏‏/2‏‏/1397) امکان‌پذیر می‌باشد.

2ـ مدارك‌ مورد نیاز جهت ارائه به بانک به هنگام ارائه درخواست خرید ارز شامل گذرنامه، دفترچه خروج راننده، کارت ملی، کد رهگیری راهنامه برخط (CMR) صادره از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، کارت هوشمند راننده می‌باشد. ضمناً لازم است تصاویر مدارک مزبور به منظور نظارت بازرسان بانک در سوابق ذی‌ربط نگهداری شود.

3ـ در صورت عدم دریافت ارز توسط رانندگان مذکور قبل از انجام سفر، تأمین و انتقال ‏‏‏/ پرداخت ارز با دریافت مدارک مربوطه (موضوع بند 2 فوق) و مشروط به انجام سفر مربوطه و در مقابل ارائه صفحه ممهورشده به مهر خروج و ورود از‏‏/به کشور مندرج در گذرنامه و یا دفترچه خروج راننده، بلامانع است.

4ـ چنانچه متقاضی جهت سفر قبلی ارز دریافت کرده باشد، تأمین و انتقال ‏‏‏/ پرداخت ارز بابت سفر جدید، منوط به حصول اطمینان از مسافرت راننده به خارج از کشور بابت ارز دریافتی ( ممهورشدن صفحه مربوطه گذرنامه به مهر خروج و ورود از‏‏/به کشور و یا دفترچه خروج راننده) می‌باشد.

5 ـ در صورت امکان استفاده از سایر ابزارهای پرداخت وجه (کارت، حواله و ...) انجام این امر مجاز و موردتأکید این بانک می‌باشد.

ضمناً هماهنگی لازم درخصوص تأمین اسکناس مربوطه با اداره عملیات ارزی بانک مرکزی انجام شده است و تمام شعب و واحدهای ارزی ذی‌ربط، ملزم به نظارت و حسن اجرای این بخشنامه هستند. 

 

جدول میزان ارز تخصیصی رانندگان بین المللی
5

نظرات
آخرین اخبار