کد خبر: 8051
تاریخ انتشار: 1 خرداد 1397 - 15:50
رییس شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی خبر داد
رییس شرکت فرودگاهها سرمایه گذاری 1000 میلیارد تومانی برای تجهیز فرودگاهها در دو سال را بی سابقه عنوان کرد و گفت:بهره برداری از 450 میلیارد تومان پروژه فرودگاهی تا پایان سال انجام می شود و هیچ طرح نیمه تمام در فرودگاهها باقی نمی ماند.

 

فراتاب-گروه اقتصادي: رحمت الله مه آبادی در نشست خبری که به مناسبت طرح های توسعه فرودگاه گرگان در این فرودگاه انجام شد گفت: اعزام و پذیرش مسافر در سال 96 نسبت به سال 95 بیش از 7 درصد رشد داشته و به 61 میلیون و 562 اعزام و پذیرش رسیده است.

مه آبادی افزود: فروردین 97 نسبت به 96 در اعزام و پذیرش مسافر بین المللی 2 درصد رشد داریم پس نمی توانیم بنابر آماری خبرهای کاهش مسافران را تایید کنیم.

وی تصریح کرد:اگر رشد نشست و برخاست را که سال 96 حدود 8 درصد بوده را در نظر بگیریم نشان می دهد هیچ تقاضایی از طرف شرکت ها برای افزایش پرواز را بی پاسخ نگذاشته ایم.
به گفته مه آبادی برخی پروژه های فرودگاهی از 16 سال قبل باقی مانده بود و تاکید دولت یازدهم اتمام این پروژه ها بود که پایان سال 97 جشن پایان تمام طرح های نیمه تمام فرودگاهی است.طرح های نیمه تمام هزینه های سنگینی به دولت وارد کرد و ما مجبور بودیم در حالی که آجر روی آجر نمی رفت هزینه تعدیل پیمانکاران را بپردازیم.

رییس شرکت فرودگاهها از احداث فرودگاه جدید در اهواز خبر داد و گفت:برنامه های توسعه فرودگاه گرگان در حال اتمام است و این فرودگاه تا 2 دهه آینده نیاز به توسعه ندارد.
مه آباد از طرح کادستر فرودگاه های کشور به عنوان برنامه دیگر شرکت فرودگاهها نام برد که با تکمیل آن در 3 ماه آینده سند مالکیت برای تمام فرودگاهها صادر می شود و زمین خواری در شرکت فرودگاهها به کلی از بین می رود.
وی توسعه خدمات رسانی به مسافران در فرودگاههای کشور را برنامه دیگر شرکت فرودگاهها عنوان کرد و گفت تا پایان سال فرودگاه شیراز به جمع سه فرودگاهی می پیوندد که خدمات مسافری در آن در سطح جهانی خواهد بود.
مه آبادی همچنین با اشاره به هزینه های فرودگاهی گفت:تنها فرودگاه تجاری کشور فرودگاه امام است. به عنوان مثال فرودگاه گرگان با توسعه ای که داشته سالانه 14 میلیارد تومان هزینه دارد در حالی که فقط 5 میلیارد درآمد دارد. دولت عوارض خروج از کشور را افزایش داده در حالی که خدمات آن را شرکت فرودگاه ها باید بپردازد اما تعرفه های فرودگاهی 3 سال است که ثابت مانده است.
مه آبادی با اشاره به احتمال خروج آمریکا از برجام گفت:هیچگاه به لغو تحریم ها به صوردائم نگاه نکردیم و تمام تجهیزات مورد نیاز را با استفاده از منابع شرکت خریداری کرده ایم و در حال نصب آن هستیم.
رییس شرکت فرودگاهها در پایان گفت: قصد داریم ظرفیت فرودگاه مهرآباد را بین 15 تا 20 میلیون مسافر حفظ کنیم و ظرفیت بیشتر پرواز داخلی را به فرودگاه امام منتقل می کنیم و به این ترتیب رقابت بین دو فرودگاه نیز ایجاد می شود.

 

نظرات
آخرین اخبار