انتشار شماره نخست فصلنامه امنیت راهبردی | فراتاب
کد خبر: 7761
تاریخ انتشار: 3 اردیبهشت 1397 - 00:10

 فراتاب - گروه علمی: نخستین شماره ی فصل نامه علمی_ تخصصی «امنیت راهبردی» به سردبیری دکتر مرتضی نورمحمدی، استادیار روابط بین الملل دانشگاه علامه طباطبایی، و با همت جمعی از دانشجویان دانشکده حقوق و علوم سیاسی این دانشگاه سرانجام در زمستان 1396 به چاپ و در بین اساتید و دانشجویان این دانشگاه و سایر مراکز آموزشی توزیع گردید.

از آنجایی که امنیت به عنوان اساسی ترین مفهوم زندگی بشری در معرض مخاطرات گوناگونی قرار دارد، بر این اساس حفاظت و حراست از آن غایت مطلوب دولتهای جهان است. بدین منظور فصل نامه امنیت راهبردی با درک ضرورت نهادینه سازی تحقیقات راهبردی امنیت ملی و بین المللی، بر آن است تا به تولید و توسعه این ادبیات تحقق بخشد و با نگاهی راهبردی، مهم ترین مسائل امنیتی جهان را مورد تفحص قرار دهد. این فصل نامه شامل هشت بخش عمده از جمله نظریه ها،جغرافیای امنیت، مقالات،یادداشت ها، گزارش فصل، گفتگو، پرسه زنی و پیشخوان می باشد که در این هشت فصل تلاش شده است به مهم ترین مباحث امنیتی، از جمله گفتگو با حمیدرضا دهقانی، مدیر کل اداره اول خاورمیانه وزارت امور خارجه در خصوص بحران سوریه، ارائه ی مقالات و یادداشت هایی درباب آینده خاورمیانه، تاثیر افول داعش بر کردها (اردشیر پشنگ)، جنگ یمن، سناریوهای پیشروی برجام، اقتصاد چین، بحران های زیست محیطی و ...، پیگیری گزارش همایش های ملی از جمله همایش ملی قدرتهای بزرگ و امنیت منطقه غرب آسیا و ... پرداخته شود.
هم چنین در بخش پرسه زنی و پیشخوان تلاش شده است بازتاب وقایع بین المللی در قالب توئیت ها، پست فیسبوک، سایتهای خارجی ،کتاب و مقالات به نحو شایسته ای ارائه گردد.

در پایان لازم است معرفی مختصری از دیگر عوامل اجرایی فعال در این فصلنامه داشته باشیم

مدیر مسوول: علیرضا خداوردی داریان کارشناس علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبائی

مدیر داخلی و دبیر هیات تحریریه: منیره کرمی فارغ التحصیل رشته روابط بین الملل از دانشگاه علامه طباطبائی

صاحب امتیاز و سردبیر دوم: فرزانه حسینی دانشجوی کارشناس ارشد مطالعات منطقه دانشگاه علامه طباطبائی

شایان ذکر است که شماره دوم این فصل نامه در دست اقدام بوده و قرار است در بهار 1397 به چاپ رسد.

راه های ارتباطی با ما:

ایمیل: Strategicsec.journal@gmail.com

 

بازنشر این مطلب با ذکر منبع «فراتاب» بلامانع است

نظرات
آخرین اخبار