کد خبر: 7049
تاریخ انتشار: 24 آذر 1396 - 13:00
از سوی بیمارستان مرکز قلب تهران صورت گرفت:

فراتاب گروه فراسلامت: دور نخست از ارسال و دریافت تجهیزات اهدایی بیمارستان مرکز قلب تهران به بیمارستان های غرب کشور در مناطق زلزله زده انجام گردید. به گزارش فراتاب این کمک ها شامل تخت های آی.سی.یو و سی.سی.یو و برخی تجهیزات از جمله دستگاه های اکو، سونوگرافی و آزمایشگاهی است که تا کنون بدست پنج مرکز درمانی مختلف در استان کرمانشاه رسیده است.

در همین زمینه دکتر «فاطمه حاجی آقامحسنی» از پزشکان مرکز قلب تهران و مبتکران اصلی ارسال این کمک ها گفت: پس از وقوع زلزله مهیب در استان کرمانشاه به همراه تعدادی از همکاران به این فکر افتادیم که هم راستا با دیگر هموطنان از طرق مختلف به یاری آسیب دیدگان بشتابیم به همین دلیل با هماهنگی هایی که با مدیریت بیمارستان مرکز قلب تهران و هیات امنای آن انجام دادیم موافقت شد تعدادی از تجهیزات کاربردی و مورد تایید گروه مهندسی -پزشکی بیمارستان را به این مناطق ارسال کنیم. لازم به تاکید می دانم برای نهایی شدن این مهم کمک ها و حمایت های جناب آقای دکتر حمدرضا پورحسینی ،رئیس مرکز قلب تهران، بسیار تاثیرگذار بودند. دیدگاه ایشان بر این مهم بود که هدف نهایی ما که تجهیز بیمارستان ها به سی.سی.یو، درمان سریع و به موقع بیماری های قلبی باشد که امری خیلی مهم است.

آقامحسنی افزود در همین زمینه پس از پیگیری های مختلف با کمک جناب آقای اردشیر پشنگ ،مدیر گروه رسانه ای فراتاب و از اعضای هیات رئیسه ستاد حامیان مردمی زلزله زدگان کرمانشاه، و دیگر اعضای این تیم از جمله خانم مردانپور و دکتر ارشاد رشیدی موفق به تماس مستقیم با مدیران بیمارستان های مختلف در شهرستان های قصرشیرین، کرند غرب، جوانرود و پاوه شدیم و سرانجام پس از انجام امور اداری و مقدماتی برای هریک از این بیمارستان ها تجهیزات مختلفی ارسال گردد. دکتر فرشاد بهاری برای هماهنگی های قصرشیرین به گروه ایجاد شده ملحق شدند و همچنین سرکار خانم دکتر لادن رضایی عدل در مورد کمک رسانی به درمانگاه کرند غرب تلاش های وافر منجر به نتیجه ای داشتند.

وی در خصوص اینکه چرا این بیمارستان ها برای ارسال انتخاب شده اند و برای بیمارستان سرپل ذهاب تاکنون از سوی این مرکز تجهیزاتی ارسال نشده است افزود: متاسفانه همانطور که می دانید در اثر زلزله بیمارستان سرپل ذهاب دچار تخریب گسترده شده و از وضعیت عملیاتی فعلا خارج شده است، به همین دلیل بیشتر مصدومان و مجروحان حادثه به بیمارستان های اطرف در استان کرمانشان ارسال شده اند. با پیگیری هایی که کردیم دریافتیم اولویت کمک ها در این مرحله می بایست به ترتیب بر روی بیمارستان های قصرشیرین، جوانرود، اسلام آباد غرب و پاوه باشد. به همین دلیل کمک های مذکور را به این مناطق ارسال کرده ایم البته در مورد اسلام آباد غرب هنوز منتظر برخی هماهنگی های نهایی از سوی مسئولان این بیمارستان جهت ارسال محموله نخست هستیم و البته ارسال بقیه نیازمندی های این بیمارستان ها که بخشی از آن در توان مرکز قلب تهران است، طی روزهای آتی همچنان ادامه خواهد داشت.

دکتر آقامحسنی همچنین افزود با پیگیری های انجام شده طی هفته آینده بخش دیگری از این کمک ها به منطقه سرپل ذهاب ارسال خواهد شد و در این منطقه برخی گروههای امدادی و پزشکی که مشغول کمک به مردم آسیب دیده هستند، مسئولیت توزیع و استقرار این تجهیزات که عمدتاً شامل تخت های آی.سی.یو و سی.سی.یو که برای افراد آسیب دیده کاملا لازم و حیاتی است را برعهده خواهند داشت. همچنین در تلاش هستیم دیگر تجهیزات و نیز برخی اقلام دارویی را نیز تهیه و به این مناطق ارسال کنیم.

دکتر مولود حسینی ،رئیس بیمارستان جوانرود، نیز ضمن موثر خواندن کمک های ارسالی توسط مرکز قلب تهران، اعلام کرد که با توجه به اینکه بیمارستان حضرت رسول جوانرود با توجه به ظرفیت و نیز موقعیت سوق الجیشی اش به نوعی نقش محوری در پوشش شهرستان های جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی و روستاهای این مناطق را دارد، پس از وقوع زلزله با خیل آسیب دیدگان مواجه بودیم و به همین دلیل این بیمارستان نیازمند توجه و کمک های بیشتر است. دکتر حسینی افزود خوشبختانه همکاری گروههای مختلف اعم از سازمان های دولتی و گروههای مردم نهاد طی روزهای اخیر بسیار خوب بوده است، اما سطح گسترده خرابی ها و آسیب های وارده در حدی است، که نیازمند نوعی اراده ملی و کمک های بیشتر است و امیدواریم این مهم طی روزهای آتی در اولویت و فوریت بیشتری قرار گیرد.

سرکار خانم ثریا مردانپور یکی دیگر از کادرهای فعال در حوزه سلامت و درمان در منطقه اورامانات نیز معتقد است که می بایست کمک های بیشتری به مناطق آسیب دیده ارسال شود وی که از روز پس از زلزله بطور متناوب به همراه تیمی از کادر پزشکان و ... در روستاها و دهکده های مختلف حضور پیدا کرده است می گوید موقعیت کوهستانی و جغرافیایی خاصی که در این مناطق وجود دارد باعث شده بعضاً برخی نقاط فاقد کمک و امکانات بدیهی و اولیه شوند و برخی دیگر وضعیت بهتری دارند. وی افزود در این مرحله به کمک دو گروه مردم نهاد و با هماهنگی مرکز پزشکی و بیمارستان جوانرود، در حال کمک رسانی مستقیم به مردم و دادن برخی تجهیزات پزشکی از جمله تخت های استاندارد به آسیب دیدگان نخاعی و کسانی که دچار شکستگی استخوان شده اند هستیم و به همین دلیل با مرکز قلب تهران در یک ارتباط مستقیم قرار داریم که خوشبختانه بخش عمده ای از نیازها را تامین و بخش دیگری را نیز قول مساعد داده اند که طی روزهای آتی تامین کنند.

 

لازم به ذکر است کمک های ارسال در دور نخست به شرح زیر می باشند:

  • بیمارستان جوانرود: 20 تخت سی.سی.یو و کمد آی.سی.یو و سی.سی.یو به همراه یک دستگاه اکو و یک دستگاه سونوگرافی
  • بیمارستان قصرشیرین: 15 تخت سی.سی.یو.
  • بیمارستان پاوه: 10 تخت سی.سی.یو ، به همراه دستگاه اکو و دستگاه .... آزمایشگاهی
  • مرکز درمانی در شهرستان دالاهو: 10 تخت سی.سی.یو و کمدهای همراه

 

برای مشاهده عکسها در اندازه واقعی بر روی آنها کلیک کنید.

بازنشر این مطلب با ذکر منبع «فراتاب» بلامانع است.

نظرات
آخرین اخبار